ZADNJA SJEDALA U AUTOMOBILU PUNO SU HLADNIJA
Odgovorni vozač zadnje će sjedalo u automobilu dati osobi najugroženijoj i najosjetljivijoj na visoku temperaturu
Iako je prostor u automobilu skučen, s isto tako malim razmacima između prvih i zadnjih sjedala, u kritičnim situacijama razlika među njima postaje vrlo velika, bar što se tiče temperature. Kad je vanjska temperatura u hladu 25,5°C, u automobilu na suncu, na mjestu vozača je 47,5°C. To je ujedno i najtoplije mjesto, pa prema tome i najugroženije. Istodobno, temperatura je na zadnjem sjedalu 42°C, a razlike od 5 stupnjeva često su vrijednosti koje odlučuju o posljedicama pregrijavanja vozila i putnika.
Poraste li vanjska temperatura na 28°C, u automobilu na mjestu vozača, u visini upravljača, porast će na 49°C. Pokazali su to rezultati mjerenja u Zagrebu 3. srpnja 2021., koje je provodio Autoklub Maksimir.
Uvažavanje ovako velikih razlika u temperaturama omogućava vozačima da na stražnja sjedala racionalno raspoređuju osobe koje su osjetljive na visoku temperaturu, ali i malu djecu. Oni će na tim mjestima puno lakše podnositi dulje vožnje.
Zadnja sjedala su manje ugrožena i kod sudara. Ako se osobe na njima koriste sigurnosnim pojasevima na pravi način, posljedice po njih su znatno lakše od onih za vozača i suvozača.
No i pored toga, zadnja sjedala mogu biti vrlo pogubna. Događa se to zbog navike da se između njih, na podu automobila, prevoze stvari koje mogu kod sudara ozlijediti putnike. Stvari valja osigurati od pomicanja kod naglog kočenja ili sudara.
Kritična visoka temperatura najbrže raste na mjestu vozača, u visini upravljača
Zadnja klupa automobila najsigurnija je zbog niže temperature, ali i kod sudara u prometu