Zagreb, Ružmarinka 17 - Tel.: 01 / 23 04 029 - Fax: 01 / 23 18 442 - e-mail: amk.maksimir@zg.t-com.hr

ČLANSTVO

Autoklub Maksimir
Ružmarinka 17, 10000 Zagreb
Tel. 01/ 23 18 442, 23 04 029,
23 69 951, 099 8139 018
E-mail: ak.maksimir@email.ht.hr

Radno vrijeme

Pon.-pet. 8.00 - 16.00 sati

 

ČLANSKA AUTORADIONICA

Barutanski jarak 83
Narudžbe za radionu 8.00 - 16.00 sati na tel: 23 18 442, 23 04 029, 099 81 39 018
E-mail: ak.maksimir@email.ht.hr

Radno vrijeme radione :

Pon. - pet. 9.00 - 17.00 sati

 

GDJE SMO?

VRIJEME

STANJE NA CESTAMA

ZADNJA SJEDALA U AUTOMOBILU PUNO SU HLADNIJA

Odgovorni vozač zadnje će sjedalo u automobilu dati osobi najugroženijoj i najosjetljivijoj na visoku temperaturu

Iako je prostor u automobilu skučen, s isto tako malim razmacima između prvih i zadnjih sjedala, u kritičnim situacijama razlika među njima postaje vrlo velika, bar što se tiče temperature. Kad je vanjska temperatura u hladu 25,5°C, u automobilu na suncu, na mjestu vozača je 47,5°C. To je ujedno i najtoplije mjesto, pa prema tome i najugroženije. Istodobno, temperatura je na zadnjem sjedalu 42°C, a razlike od 5 stupnjeva često su vrijednosti koje odlučuju o posljedicama pregrijavanja vozila i putnika.

Poraste li vanjska temperatura na 28°C, u automobilu na mjestu vozača, u visini upravljača, porast će na 49°C. Pokazali su to rezultati mjerenja u Zagrebu 3. srpnja 2021., koje je provodio Autoklub Maksimir.

Uvažavanje ovako velikih razlika u temperaturama omogućava vozačima da na stražnja sjedala racionalno raspoređuju osobe koje su osjetljive na visoku temperaturu, ali i malu djecu. Oni će na tim mjestima puno lakše podnositi dulje vožnje.

Zadnja sjedala su manje ugrožena i kod sudara. Ako se osobe na njima koriste sigurnosnim pojasevima na pravi način, posljedice po njih su znatno lakše od onih za vozača i suvozača.

No i pored toga, zadnja sjedala mogu biti vrlo pogubna. Događa se to zbog navike da se između njih, na podu automobila, prevoze stvari koje mogu kod sudara ozlijediti putnike. Stvari valja osigurati od pomicanja kod naglog kočenja ili sudara.

 

Kritična visoka temperatura najbrže raste na mjestu vozača, u visini upravljača

 

 

 

Zadnja klupa automobila najsigurnija je zbog niže temperature, ali i kod sudara u prometu