SPAS OD VRUĆINE NAŠLI U AMK MAKSIMIR
Dobro organizirana akcija besplatne kontrole klimatskih uređaja automobila, koju je AMK Maksimir počeo provoditi u srijedu, a traje do kraja mjeseca svibnja, pravi je pogodak za brojne vozače. Pokazuje to ne samo veliki broj predbilježenih, već i problemi s kojima se susreću. Neki su uzrokovani slabim održavanjem klimatskih uređaja, a drugi nepoznavanjem funkcioniranja njegova sustava.
Stručnjaci Automehanika-servisa i Autoservisa Renjak dokazali su se kao dobri znalci, specijalizirani za obavljanje poslova vezanih za klimatske uređaje. Pomogli su mnogima, ne samo u tehničkom, već i u savjetodavnom smislu, da racionalno i propisno koriste klimu, kao blagodat koja puno koristi ali i koja traži njegu. Upravo iz tih razloga AMK Maksimir će na ovoj stranici objavljivati informacije o klimatskim uređajima, koje će pomoći i drugima, koji nisu imali sreće iskoristiti priliku koju im je ovaj puta pružio AMK Maksimir sa svojim servisima – stručnim suradnicima.
Što o uređajima misli jedan od automehaničara?
KONTROLIRAJTE KLIMATSKI UREĐAJ SVAKE DVIJE GODINE
Bližimo se ljetu i više gotovo da i nema vozila koje ne koristi klimatski uređaj. No hlađenje klime uzrokuje dodatnu potrošnju energije, a to je gorivo. Iako je „općeprihvaćen“ podatak o povećanoj potrošnji od cca. 10 do 15% goriva, u gradskim uvjetima vožnje, to može biti i znatno više. Ne postoji opći odgovor o dodatnoj potrošnji goriva, zato jer na to utječu i mnogi faktori. Primjerice, vozila s automatskom regulacijom klime troše manje goriva. Postoje temeljna načela, koja utječu na potrošnju goriva kada je u pitanju klima u vozilu:
– Veličina interijera pojedinog vozila
– Uvjeti vožnje – gradska ili vožnja na otvorenoj cesti
– Željene razine temperature u vozilu
– Vanjska temperatura okoline
– Motor i sustav regulacije motora
– Tehnologija klime i rashladnog kompresora
– Ostakljenje vozila.
Nekoliko savjeta o korištenju klima uređaja, koji štede gorivo i čuvaju zdravlje:
– Prije svakog putovanja prozračiti unutrašnjost vozila i tako smanjiti temperaturu kabine
– Za kratke relacije klimu i nije potrebno koristiti
– Nakon početka putovanja zadržati zatvorene prozore
– Ventilator postaviti na srednju brzinu i uključiti recirkulaciju zraka, tako da vrući zrak izvana ne ulazi u kabinu. Za ovo je važno da se filter klime (ili kabine kako ga neki zovu), redovito mijenja
– Razlika između vanjske i unutarnje temperature ne bi smjela biti veća od 6ºC
– Protok hladnog zraka ne bi trebao biti usmjeren prema tijelu.
Klima uređaj se, kao i sve ostalo na vozilu, mora servisirati. Savjesni serviseri će sami za vrijeme redovnog servisa vozila prekontrolirati i provjeriti stanje klime. Sustav klime na vozilu je kompleksan i ovisi o mnogo komponenti. Kontrola napunjenosti sustava klime plinom, redovito bi se trebala provesti svake dvije godine. Međutim, ako se pokaže potreba, punjenje sustava klime se može napraviti i ranije. (T. H.)