Zagreb, Ružmarinka 17 - Tel.: 01 / 23 04 029 - Fax: 01 / 23 18 442 - e-mail: amk.maksimir@zg.t-com.hr

ČLANSTVO

Autoklub Maksimir
Ružmarinka 17, 10000 Zagreb
Tel. 01/ 23 18 442, 23 04 029,
23 69 951, 099 8139 018
E-mail: ak.maksimir@email.ht.hr

Radno vrijeme

Pon.-pet. 8.00 - 16.00 sati

 

ČLANSKA AUTORADIONICA

Barutanski jarak 83
Narudžbe za radionu 8.00 - 16.00 sati na tel: 23 18 442, 23 04 029, 099 81 39 018
E-mail: ak.maksimir@email.ht.hr

Radno vrijeme radione :

Pon. - pet. 9.00 - 17.00 sati

 

GDJE SMO?

VRIJEME

STANJE NA CESTAMA

„NEKA VISI“ MINISTAR MORNAR

slika biciklist

Na slici: Ovako je djecu obučavao Automoto klub „Maksimir“ 80-tih godina prošlog stoljeća
Snimio: Milan Ratkajec

 

Televizijski gledatelji sigurno se dobro sjećaju nedavnog igrokaza, kad su novinari masovno pohitali za ministrom Mornarom, a on im nije odgovorio na pitanje zašto djeca voze bicikle bez potrebnih potvrda ili malih “vozačkih dozvola”. Samo je pognuo glavu, kao da je nekome posudio 15 milijuna kuna i sada bez toga ostao. Od pametnog čovjeka niti riječi.
A što da je gospodin ministar počeo objašnjavati predstavnicima javnosti da taj problem postoji već 10 godina, da je MUP za njega znao isto tako dugo i da je tek sada s time „izašao na vidjelo“? Ministar bi tada, možda, rekao kako njegovi školski predmeti kao što su fizika, matematika ili kemija nemaju baš ništa s biciklima i izdavanjem potvrda o osposobljenosti djece za njihovim upravljanjem. Možda bi nadodao kako on kao resorni ministar ima i mnogo većih problema kao što su mizerne plaće nastavnika, da djeca nemaju čak niti pet kuna dnevno za topli obrok, kako škole nemaju prometni poligon, novca za kupnju bicikla za nastavu, adekvatnog priručnika, pa čak se ne zna kako bi trebala izgledati ta famozna potvrda za djecu-bicikliste. Netko sada pokušava problem svaliti na školstvo, pa neka visi Pedro u liku ministra Mornara.
Uopće, opravdano je pitanje kako su predlagači Zakona o sigurnosti prometa na cestama osposobljavanje biciklista i izdavanje potvrda prebacili na školstvo, kad u Hrvatskoj postoji oko 90 autoklubova, više od 300 autoškola, školski centri, a oni imaju instruktore, poligone za učenje i polaganje ispita? Bicikl nije ništa kompleksniji od automobila, pa je nelogično da se koriste kapaciteti koji već postoje, nego se nameće dodatni trošak školama i njihovim nastavnicima tehničkog odgoja.
Ako je problem u tome što djeca bez ispita upravljaju protupravno biciklima, a novca za njihovo osposobljavanje ovog trenutka očito nema, policija to može riješiti vrlo brzo i na najbezbolniji način. Dovoljna je drugačija preraspodjela novca od povišenja cijena tehničkog pregleda automobila, koje je zadnjih godina ishodio MUP sa svojim suradnicima.