Zagreb, Ružmarinka 17 - Tel.: 01 / 23 04 029 - Fax: 01 / 23 18 442 - e-mail: amk.maksimir@zg.t-com.hr

ČLANSTVO

Autoklub Maksimir
Ružmarinka 17, 10000 Zagreb
Tel. 01/ 23 18 442, 23 04 029,
23 69 951, 099 8139 018
E-mail: ak.maksimir@email.ht.hr

Radno vrijeme

Pon.-pet. 8.00 - 16.00 sati

 

ČLANSKA AUTORADIONICA

Barutanski jarak 83
Narudžbe za radionu 8.00 - 16.00 sati na tel: 23 18 442, 23 04 029, 099 81 39 018
E-mail: ak.maksimir@email.ht.hr

Radno vrijeme radione :

Pon. - pet. 9.00 - 17.00 sati

 

GDJE SMO?

VRIJEME

STANJE NA CESTAMA

KAKVU RAVNOPRAVNOST ŽELE MOTOCIKLISTI

ravnopravnostNa slici: Zbog adrenalina motociklisti teško podnose za njih uvijek prespore vožnje u kolonama (Foto: M. Ratkajec)

Pažnje i pohvala vrijedna su nastojanja motociklista da se  kroz trening vožnje i natjecanja pripremaju za masovni izlazak na ceste, poslije višemjesečne zimske stanke. Vrijedni su i njihovi zahtjevi pred javnošću da budu ravnopravni s ostalim sudionicima u prometu. Međutim, “kvaka” je u tome što nisu naveli točno prema kome su neravnopravni bili do sada. Sudionici u prometu su i pješaci, biciklisti, traktoristi, automobilisti, a svi oni, nažalost voze puno sporije od motociklista. Po njima, najveća opasnost im dolazi od automobilista, pa im zato preporučuju da tijekom vožnje gledaju više u retrovizor, kako bi na vrijeme uočili motocikliste, koji im se približavaju velikim brzinama.
Ako motociklisti zaista žele biti ravnopravni u prometu, za tu se ravnopravnost mogu sami izboriti. A ona ih stvarno, ništa ne košta. Cijena je: samo se držati prometnih propisa. Kad automobil svojom prometnom trakom vozi u naseljenom mjestu najvećom dopuštenom brzinom, za očekivati je da će tom brzinom voziti i motociklist, da neće izlaziti iz kolone, neće pretjecati, neće ulaziti u “škare”, ali niti u “mrtvi” kut u kojemu je teško vidljiv. Vozači sigurno ne žele sudar, posebno ne s manje zaštićenim sudionikom prometa, ali za izbjegavanje takvih susreta odgovorne su obje strane. Ne mogu motociklisti tražiti od automobilista da stalno prate u retrovizorima tko dolazi iza njih, jer pritom i sami mogu izazvati sudar s vozilom ispred njih.
Da li su motociklisti na našim cestama u većoj ili manjoj opasnosti od drugih, da li oni ili netko drugi izaziva prometne nezgode, sve to može pokazati brojčana analiza za neko vremensko razdoblje, npr. za 10 ili 15 godina. Svakako bi bili zanimljivi podaci i o tome što su pokazale policijske kontrole motorkotača našim cestama: kojom brzinom voze, kako poštuju prestrojavanje, pretjecanje, prolazak kroz semafor i dr. Bez tih podataka teško je podržati ili osporavati javni apel motociklista da budu ravnopravni, bez obzira koliko takav apel bio koristan za sve.