Zagreb, Ružmarinka 17 - Tel.: 01 / 23 04 029 - Fax: 01 / 23 18 442 - e-mail: amk.maksimir@zg.t-com.hr

ČLANSTVO

Autoklub Maksimir
Ružmarinka 17, 10000 Zagreb
Tel. 01/ 23 18 442, 23 04 029,
23 69 951, 099 8139 018
E-mail: ak.maksimir@email.ht.hr

Radno vrijeme

Pon.-pet. 8.00 - 16.00 sati

 

ČLANSKA AUTORADIONICA

Barutanski jarak 83
Narudžbe za radionu 8.00 - 16.00 sati na tel: 23 18 442, 23 04 029, 099 81 39 018
E-mail: ak.maksimir@email.ht.hr

Radno vrijeme radione :

Pon. - pet. 9.00 - 17.00 sati

 

GDJE SMO?

VRIJEME

STANJE NA CESTAMA

DJECA I NEMOĆNI NE SMIJU BITI ŽRTVE KLIMATSKIH PROMJENA

Godine 2019. Autoklub Maksimir objavio je rezultate svojih mjerenja temperature u zatvorenom parkiranom automobilu, koja je 12. kolovoza iznosila šokantnih 81°C. Za nepuna 24 mjeseca toplotni udar odnio je od tada najmanje dva života djece – putnika u automobilima, a koliko je starijih osoba postalo žrtvom previsokih temperatura, može se zaključiti jedino po povećanom broju umrlih.
     Da nas u Hrvatskoj idućih godina očekuju teški dani zbog klimatskih promjena i visokih temperatura obznanio je Autoklub Maksimir 12. kolovoza 2019. godine. Objavio je rezultate svojih mjerenja temperature u zatvorenom parkiranom automobilu koja je tog dana iznosila 81°C. Vijest su prenijele novinske agencije, a ona je iznenadila mnoge u Europi.
     Kako nema izgleda da na toj visokoj temperaturi preživi ljudsko biće, životinja ili biljka, informacija je upućena svim institucijama u Zagrebu koje brinu o ekologiji, ljudima i automobilima, a koje bi svaka, iz svojeg područja rada i interesa, trebala djelovati brzo i učinkovito.
     Unatoč takvim porukama o mogućim posljedicama, ništa se u Hrvatskoj nije desilo u smislu edukacije građana, traženja drugačijih tehničkih rješenja u automobilima, ali i dopune propisa o prijevozu djece ili osoba koje si same u kritičnim situacijama ne mogu ili ne znaju pomoći.
     Nije još niti otvorena rasprava, unatoč ljudskim žrtvama, trebaju li, npr. automobili koji prevoze malu djecu ili nemoćne osobe biti posebno označena, što bi pomoglo građanima da u očitim incidentim situacijama obrate pažnju na takva vozila. Pored postojanja svih dojavnih senzora i izuma novih automobila s vrhunskom tehnologijom, nije primijenjen način kojim bi se alarmirale previsoke temperature u automobilu, bez obzira da li je automobil u vožnji ili je parkiran. Čak nisu preporučeni niti sadašnji mogući načini sprječavanja porasta prekomjernih temperatura u automobilima.
     Dosadašnje žrtve samo upozoravaju da na visoke temperature moraju reagirati svi – od graditelja cesta koji prave ceste kao da su u sahari, bez ijednog posađenog drveta na desecima kilometara dugom putu. Analiza pošumljavanja očekuje i gradove, koji mogu imati podatke o isijavanju vrućine iz užarenog asfalta i dijela ceste koje su ljeti, zbog drvoreda, većinom u hladu.
     Hrvatska ima obvezu, ne samo zbog svojih građana, već i zbog turista, da bar utvrdi na kojem smo stupnju u pogledu zaštite od previsokih temperatura i što još valja učiniti. To bi mogla biti naša velika prednost u odnosu na druge zemlje. Ali, to ne može napraviti jedan autoklub, niti jedna udruga, niti jedno ministarstvo. To je posao države kao cjeline. Državo, probudi se!

 

 Preslika web stranice Autokluba Maksimir iz 2019. koja je poslužila da se alarmira javnost o  opasnostima od previsokih temperatura zraka.

 

 

 

 

Stavimo ljeti, za visokih temperatura, naše prometnice i parkirališta pod  “termometarsku prismotru”. Isplati se zbog zaštite ljudskih života i njihove veće sigurnosti.