AUTOMOBILI I LJUDI U PROHUJALOM VREMENU (20)
Kućno rezbarenje guma
Na slici: Sakupljanje i obnova starih, istrošenih guma, bio je unosan posao
Samo sedam dana dali su bivši jugoslavenski političari vozačima da svoje zimske gume prilagode propisima. Odluka je objavljena 25. siječnja 1980., a stupila je na snagu 2. veljače iste godine – dakle u samom srcu zimske sezone. Svi koji su tada vozili s čavlericama, morali su kupiti nove gume ili iz guma izvaditi metalne šiljke. Bilo je to vrijeme kad novih guma nije bilo baš u svakoj trgovini, a niti i u svim mjestima, pa su vozači svoje istrošene gume obnavljali na čudan način. Raznim su kućnim alatima produbljivali kanale, urezujući ih sve do platnenog ili čeličnog ojačanja. Čak je to preporučio i jedan prometni stručnjak, ne vodeći računa o mogućim posljedicama.
Stare gume su se skupljale i obnavljale protektiranjem. Kako su tada gume bez zračnica bile rijetkost, svaki automobil imao je obvezatni pribor za krpanje zračnica. Prava tvornica za nanošenje novog gazećeg sloja bila je i u Zagrebu, a protektirane gume bile su za pola cijene jeftinije. Svi koji su mogli bavili su se sakupljanjem starih guma, jer je to bio unosan posao. Trajao je do vremena kada su se nove gume mogle kupiti bilo gdje, bez predbilježbi i čekanja.
Osjećaj čuvanja guma ostao je kod mnogih vozača jako dugo. Da ne bi popucale ili prerano ostarjele, prekrivali su ih kod stajanja automobila kartonima ili premazivali glicerinom.