Zagreb, Ružmarinka 17 - Tel.: 01 / 23 04 029 - Fax: 01 / 23 18 442 - e-mail: amk.maksimir@zg.t-com.hr

ČLANSTVO

Autoklub Maksimir
Ružmarinka 17, 10000 Zagreb
Tel. 01/ 23 18 442, 23 04 029,
23 69 951, 099 8139 018
E-mail: ak.maksimir@email.ht.hr

Radno vrijeme

Pon.-pet. 8.00 - 16.00 sati

 

ČLANSKA AUTORADIONICA

Barutanski jarak 83
Narudžbe za radionu 8.00 - 16.00 sati na tel: 23 18 442, 23 04 029, 099 81 39 018
E-mail: ak.maksimir@email.ht.hr

Radno vrijeme radione :

Pon. - pet. 9.00 - 17.00 sati

 

GDJE SMO?

VRIJEME

STANJE NA CESTAMA

AUTOMOBILI I LJUDI U PROHUJALOM VREMENU (17)

Šakom u oko

slika 17, šakom u okoNa slici: Svjetla na automobilima više puta na udaru zakonodavcima

Kada se netko sjetio da našim cestama više ne smiju voziti automobili s prednjim žutim svjetlima, iako je to bilo dopušteno u nekim drugim europskim zemljama, “žuti” su dobili šakom u oko. Srećom, trebalo je samo zamijeniti žaruljice, ali njih nije bilo za sva vozila, posebno francuska. Čuvari reda motrili su s blokom u ruci sve koji su se provukli nekako kroz tehnički pregled i nastavili voziti s upaljenim žutim, umjesto bijelim svjetlima.
Novčano su lošije prošli vlasnici automobila s elektroinstalacijom od 6 V, a trebali su imati 12 V. Još od 1960-te godine s tim su se problemom mučili autoelektričari. Na Opelima, VW i drugim markama mijenjali su zbog toga dinamo, regler, automate žmigavaca, motore brisača, žarulje, a ako su išli na rizik mogli su ostaviti elektropokretač stare izrade, koji je bio izložen velikim naprezanjima zbog akumulatora od 12 V.
Svjetla su ostala trn u oku nalogodavcima. Najprije su se morala paliti od sumraka do svanuća, zatim i danju, pa čak i ljeti. Sad je obvezno paljenje svjetala regulirano početkom zimskog vremena ili mraka. Zbog stalne vožnje pod svjetlima žarulje traju mnogo kraće, pa se na našim cestama često viđaju automobili kao “jednooki Đekovi”. Čitav problem do apsurda su zaoštrili proizvođači automobila. Sad vozač prosječne duljine i debljine prstiju ne može doći do žarulje i zamijeniti je, posebno ne na cesti. Da bi se to napravilo, kod nekih marki treba skidati zaštitne dijelove automobila.