Zagreb, Ružmarinka 17 - Tel.: 01 / 23 04 029 - Fax: 01 / 23 18 442 - e-mail: amk.maksimir@zg.t-com.hr

ČLANSTVO

Autoklub Maksimir
Ružmarinka 17, 10000 Zagreb
Tel. 01/ 23 18 442, 23 04 029,
23 69 951, 099 8139 018
E-mail: ak.maksimir@email.ht.hr

Radno vrijeme

Pon.-pet. 8.00 - 16.00 sati

 

ČLANSKA AUTORADIONICA

Barutanski jarak 83
Narudžbe za radionu 8.00 - 16.00 sati na tel: 23 18 442, 23 04 029, 099 81 39 018
E-mail: ak.maksimir@email.ht.hr

Radno vrijeme radione :

Pon. - pet. 9.00 - 17.00 sati

 

GDJE SMO?

VRIJEME

STANJE NA CESTAMA

AUTOMOBILI I LJUDI U PROHUJALOM VREMENU (13)

Izrađivali peći, popravljali kamione

slika.1.1

Na slici: U bravarskim radionicama varenjem su se na felgama krpale rupe, koje su napravili nedovoljno pričvršćeni vijci za kotače.

 

 

Nakon toga bušile su se nove rupe, već prema broju vijaka za pričvršćivanje

Autoservisi u današnjem smislu bili su pusta fantastika. Neke radionice za kamione, kao ona u vlasništvu Stjepana Vajdića iz Zagreba, bila je u Crnčićevoj ulici 11, a nastala je, silom prilika, od bravarije.

U njoj su se prije rata, ali i za vrijeme Drugog svjetskog rata pravile kuhinjske peći- “šparheti”, dvorišne ograde, a poslije rata prepravljali su se bolnički metalni kreveti. Sada, najednom, postala je mjesto gdje su se ujedinili na istom poslu privatni bravari, strojobravari, tokari, limari i autoprijevoznici. Oni su znali popraviti gotovo sve, od rasklapanja i izrade uništenog dijela do ponovnog sastavljanja Bosch pumpi, pa do izrade karoserije, varenja poluosovina i drugih dijelova ili pak tokarenja metalnih dijelova iz običnog željeza. Bilo je teško vrijeme, zvano imenom Obnova i izgradnja zemlje iz ničega.
Područje tadašnjeg rajona Maksimir kao da je bio centar u kojem su majstori, šoferi i prijevoznici našli sigurnost. Već spomenuti Stjepan Vajdić imao je dva kamiona – Oma i Mercedesa “kljunaša”, s velikom radionicom. Najprije su mu pomagali a zatim pribavili i vlastite kamione Josip Šantić, Mika Pejnović i Drago Bratuša. Od 1960. godine vozačem kamiona je postao i Karlo Kovačević, koji danas živi u gradskoj četvrti Dubrava. Na usluge Bravarske radionice Vajdić računali su prijevoznici iz Bukovačke ceste Vlado i Ivan Skelin, ali i Mirko i Nikola Sršek. Svi su oni trebali neku uslugu te univerzalne radionice, jer istrošeni dijelovi nisu se mogli nigdje kupiti.

slika 4Na slici: Teški blatobrani za kamione izrađivali su se primitivnom tehnikom najprije u bravarskim radionicama, a zatim u suvremenijem autoservisu Autodubrave

 

 

 

 

 

 

slika 3Na slici: Čarobnu formulu za pokretanje kamiona sa smrznutim gorivom imao je svaki vozač, a ona je bila – potpalom vatre ispod spremnika goriva, ali do određene sigurnosne granice

 

 

 

 

 

slika 2Na slici: Neiskusni vozači, kad bi kamionom ušli u samo središte grada, znali su naletjeti na snažnijeg protivnika. Udarac tramvaja oborio ih je na bok, a ponekad i na krov. Za takve slučajeve Drava promet, ZET, Transporti Martinović i Cobra transport imali su u Zagrebu moćne cestovne dizalice