Zagreb, Ružmarinka 17 - Tel.: 01 / 23 04 029 - Fax: 01 / 23 18 442 - e-mail: amk.maksimir@zg.t-com.hr

ČLANSTVO

Autoklub Maksimir
Ružmarinka 17, 10000 Zagreb
Tel. 01/ 23 18 442, 23 04 029,
23 69 951, 099 8139 018
E-mail: ak.maksimir@email.ht.hr

Radno vrijeme

Pon.-pet. 8.00 - 16.00 sati

 

ČLANSKA AUTORADIONICA

Barutanski jarak 83
Narudžbe za radionu 8.00 - 16.00 sati na tel: 23 18 442, 23 04 029, 099 81 39 018
E-mail: ak.maksimir@email.ht.hr

Radno vrijeme radione :

Pon. - pet. 9.00 - 17.00 sati

 

GDJE SMO?

VRIJEME

STANJE NA CESTAMA

AUTOMOBILI I LJUDI U PROHUJALOM VREMENU (12)

slika 1 za webTraže se šoferi snagatori

Na slici je  kamion Mercedes-Benz s oznakom 1, čija je slika objavljena u Njemačkoj 1942. godine – kao najtraženija marka u Europi

Pet godina po završetku Drugog svjetskog rata, 1950. godine, većina kamiona iz privatnog vlasništva već je bila “preseljena” u Dravu, državno poduzeće koje se brinulo o transportu. Tamo su u “službi naroda” na neodređeno vrijeme bili oduzeti Omovi, Citroeni, Fiati, Blicevi, Mercedesi, Manovi i Prage, sve birane marke iz bivših okupatorskih i savezničkih zemalja.Vozili su ih školovani vozači, zvani šoferi, a prali i podmazivali pomoćni mehaničari, sve po redoslijedu i propisima koji su vladali i u drugim zemljama istovrsnog državnog uređenja.
Već 1960. godine oživio je privatni sektor i vozač kamiona postao je traženo zanimanje. Ali tko je želio postati pravi šofer morao je raspolagati iznimnom fizičkom snagom, koja je trebala za zaokretanje kotača. Servo upravljač je bio nepoznanica, a snaga mišića je pomoću sitnih trzaja upravljačem uspijevala okretati kotače u željenom smjeru. Kada bi prednji kotači zaglibili u blatu, proces usmjeravanja znao je potrajati satima.

 

---_00203Vozači kamiona i autobusa najčešće su morali sami otkriti i popraviti kvar na cesti. Ako im se zablokirao zadnji kotač, umjesto kotača vezali bi komad stabla hrasta, srušenog negdje u šumi i tako podignuti kamion dovukli do Zagreba. Tijekom 20 kilometara puta oštra cesta znala je “skratiti” tvrdo deblo i za pola metra, pretvorivši ga u piljevinu

 

 

---_00206Tko od vozača nije znao ili mogao sam promijeniti tešku gumu odmah mu je pala cijena, ali i tjedna plaća

 

 

 

 

 

---_00205Oštećene gume popravljale su se lijepljenjem novih komada iz neke druge, odbačene gume. Takva zakrpa izdržala je brzine kamiona od 30-40 kilometara/sat