Zagreb, Ružmarinka 17 - Tel.: 01 / 23 04 029 - Fax: 01 / 23 18 442 - e-mail: amk.maksimir@zg.t-com.hr

ČLANSTVO

Autoklub Maksimir
Ružmarinka 17, 10000 Zagreb
Tel. 01/ 23 18 442, 23 04 029,
23 69 951, 099 8139 018
E-mail: ak.maksimir@email.ht.hr

Radno vrijeme

Pon.-pet. 7.30 - 16 sati
Subotom 9.00 - 12 sati

 

ČLANSKA AUTORADIONICA

Barutanski jarak 83
tel. 23 18 442, 098 223 411,
098 382 886, 098 308 082
E-mail: ak.maksimir@email.ht.hr

Radno vrijeme

Pon. - pet. 8.30 - 17 sati
Subotom   8.30 - 16 sati

 

GDJE SMO?

VRIJEME

STANJE NA CESTAMA

AUTO U ŽIVOTU HRVATSKIH VOZAČA (1970.-2000.) (42)

Hrvati su dobri čuvari starodobnih vozila
Kad je 1977. godine Zagrepčanin iz Dubrave Stjepan Keleminec pokazao svoj Chevrolet, širok dva metra, koji je već tada imao 49 godina, nije ni slutio da će možda upravo on biti jedan od pronositelja ideje očuvanja starodobnih vozila. U tome mu je pripomogla vozačica, također iz Dubrave, Nevenka Kufrin, koja je sa svojim Opel Rekordom prešla mnogo kilometara bez greške. I njen je automobil ušao u treće desetljeće. Do zadnjih godina svoje vozačke karijere Zagrebom se ponosno znala provozati i Hanja Bošković u starom VW, registarskih oznaka ZG 56-82, žena koju su starije generacije znale kao vozačicu i natjecateljicu u moto sportu. U svojoj garaži na području Maksimira već je tada imao Emil Zemljak zbirku starih motorkotača, koje je čuvao, njegovao i obnavljao. I on je bio poznati trkač, koji je pored motorkotača imao i nekoliko starih automobila.
Ne samo u Zagrebu, već i u Rijeci, Splitu, Samoboru, Oroslavju i drugim mjestima počeo se širiti kult starih vozila. S puno ljubavi čuvali su ih građani, ali i novinari, čelnici autoservisa, limari, autolakireri i drugi koji nisu imali s njima posebnih namjera, osim sačuvati ih. Među njima bilo je ljudi koji su stvarno počeli živjeti za tu vrijednu, staru prošlost.
Svoj obol drugačijem tretiranju starih automobila dao je i Marijan Vukasović, šef Stanice za tehnički pregled vozila u Automehanici, omogućivši vlasnicima jeftinije i kvalitetnije održavanje. Autolimar Drago Desančić iz Dubrave iz ravnih limenih ploča znao je napraviti nove dijelove karoserije, koji su u potpunosti zamijenili stare, hrđom nagrizene. Obnovom oldtajmera mnogo se bavila i Autolakirerska radionica Iviček u Lučkom. Vlasnici starih vozila uspostavili su kontakt zbog nabave nedostatnih dijelova s gotovo cijelim svijetom, a na tematskim sajmovima u Njemačkoj mogu se kupiti, pa čak i naručiti dijelovi za stara vozila. U Hrvatskoj nedostaju radionice za pocinčavanje, autotapetari, kao i lakireri koji znaju raditi sa starim bojama. No i pored svih poteškoća ima osoba kao što su Vlado Brkanić, Gregor Povšić, Lebarović ili Skukan, koji imaju po više automobila ili motorkotača.
Na izdavanju časopisa, kojega sami financiraju rade dr. Danijel Živković i Radovan Marjanović, koji su do sada pripremali za tisak 46 brojeva časopisa, propagirajući očuvanje starina.
Godine 1970. – 2000. u Hrvatskoj je bilo oko 50 klubova u koje su udruženi vlasnici oldtajmera. Oni se sastaju na promotivnim vožnjama u brojnim mjestima diljem Hrvatske.

 

 

 

Na slikama:
1. Stjepan Keleminec sa svojim Chevroletom, koji mu je stigao s pločicama “Detroid, USA”
2. Hanja Bošković do poznih je godina vozila stari VW
3. Nevenka Kufrin na pravi je način reklamirala svoj Opel rekord kao automobil koji se nikad ne kvari
4. Emil Zemljak, poznati trkač – vlasnik starih automobila i nekoliko motorkotača
5. Jedan od starih automobila na susretu u Tehničkom muzeju u Zagrebu

Print