Zagreb, Ružmarinka 17 - Tel.: 01 / 23 04 029 - Fax: 01 / 23 18 442 - e-mail: amk.maksimir@zg.t-com.hr

ČLANSTVO

Autoklub Maksimir
Ružmarinka 17, 10000 Zagreb
Tel. 01/ 23 18 442, 23 04 029,
23 69 951, 099 8139 018
E-mail: ak.maksimir@email.ht.hr

Radno vrijeme

Pon.-pet. 8.00 - 16.00 sati

 

ČLANSKA AUTORADIONICA

Barutanski jarak 83
Narudžbe za radionu 8.00 - 16.00 sati na tel: 23 18 442, 23 04 029, 099 81 39 018
E-mail: ak.maksimir@email.ht.hr

Radno vrijeme radione :

Pon. - pet. 9.00 - 17.00 sati

 

GDJE SMO?

VRIJEME

STANJE NA CESTAMA

AUTO U ŽIVOTU HRVATSKIH VOZAČA (1970.-2000.) (24)

slika 1Višestruka uloga vjetrobranskog stakla

U vremenskom razdoblju 1970. – 1980. vjetrobranska stakla poslužila su i kao medij za prenošenje određenih obavijesti. Poput oglasne ploče, na staklo se moglo staviti svašta. Po cijeloj  duljini gornji dio stakla bio je ponekad prekriven neprozirnom naljepnicom protiv sunca, a kao dopuštenima smatrale su se naljepnice o obavljenim tehničkim pregledima zadnjih nekoliko godina, oznake vozila liječnika, pripadnosti klubovima ili oznake o dopuštenom ulasku u ekološke zone u nekim gradovima.

Danas je vjetrobransko staklo u funkcijama koje i mora obavljati, a najmanje služi za prenošenje raznih informacija. U starijim su automobilima bila postavljena stakla od prenapregnutoga materijala, koja su se rasprskivala na sitne komadiće kod sudara ili drugih udaraca. Djelići raspršenog stakla dospijevali su i u sustav dovođenja zraka, a kad se radilo o zadnjem staklu dolazili su među dvostruke stijenke vratiju, pa ih je bilo vrlo teško odstraniti. Komadići takvog stakla u sudaru su mogla ozlijediti vozača i potpuno mu spriječiti pogled. Nasuprot njima, sigurnosna ili lijepljena stakla kod udarca ostaju na mjestu, pukotine se šire, ali staklo ne uzrokuje druge posljedice.

Zbog neke rupice na staklima vozači kamiona vraćani su s graničnih prijelaza i traženo je da promijene stakla. Stavljanje na automobil bez stakla raznih drugih prozirnih materijala tolerira se do dolaska do prvog stručnjaka koji može staviti novo staklo.

Najviše vjetrobranskih stakala oštećeno je u vrijeme građevinske sezone, kad su iz prenatrpanih kamiona izlijetali šljunak ili kamen i pogađali vozilo koje im je bilo preblizu.

Početkom osamdesetih sitnija oštećenja na vjetrobranskom staklu popravljala su se u Zagrebu zapunjavanjem udubljenja prozirnim materijalom, bez skidanja stakla s automobila. Popravke su obavljali  Top vjetro u Ulici Kozjak 53, ASC Špansko, D. Cesarića 17a, Sršek centar, Bukovačka 17, Laus, Remetinečka 7, J.A.C., Sesvete, Ulica jaglaca 6a, Vitrum, Majevička bb i drugi. Već 1997. Zagreb je imao pokretni servis koji je obavljao promjenu stakala i na terenu, izvan radionice. Novu tehnologiju iz Nizozemske donio je u Hrvatsku Novus, ali se u poslovanju nije dugo zadržao.

slika 2slika 3slika 4

 

 

 

 

Na slikama:

  1. Kvalitetna zamjena stakala može se obaviti samo u specijaliziranim radionicama
  2. Bijele mrlje na vjetrobranskom staklu (na slici) pokazuju mjesta udaraca, ali višeslojno sigurnosno staklo nije se raspalo
  3. Prva servisna služba Autostaklocentra za promjenu stakala izvan radionice
  4. Tvrtka Novus donijela je na hrvatsko tržište određene novosti u popravcima vjetrobranskih stakala, temeljene na nizozemskim iskustvima