MAHERI ZA UBIJANJE PIKECA
☼ Prometni Zagreb ☼ Zaboravili smo kako je bilo 1980. godine, a od tada je prošlo samo 36 ljeta. Bilo je to vrijeme “pikeca” pogrdnog naziva za izbijanje hrđe na karoserijama automobila, što je bila česta pojava, a naziv je prenesen iz križevačkog kraja gdje se “pikecom” nazivalo odstajano drvo u cjepanicama za prodaju, kojega su dobrano nagrizli crvi.
Hrđa je uništavala sve dijelove karoserije, pa čak i brisače i odbojnike. Gotovo se isto dešavalo s automobilima sklopljenima u Srbiji ili Sloveniji. Hrđu su vozači skrivali prefarbavanjem brisača vjetrobrana, blatobrana, čeličnih felgi, nosača motora. Na krovove se nanosila plastična masa, pa je automobil ponekad izgledao jako moderno. Trule podove i pragove, kao i druge dijelove limarije izrađivali su naši domaći vješti ljudi i zamjenjivali neuporabljivo.
Tko se previše vozio po kiši i nije odmah posušio krov, ili je preko zime ostavio auto na cesti pod ceradom, u proljeće je mogao očekivati promijenjenjenu boju automobila. Pojedine autopraonice, limari i lakireri imali su svoje recepte za najučinkovitije poliranje karoserije i skidanje hrđe koja još nije uznapredovala. Po vlastitim receptima, koje su držali u tajnosti znali bi premazati cijeli automobil svojom tekućinom i bar za kratko vrijeme odstraniti hrđu.
Srećom, danas je vrijeme “pikeca” daleko iza nas, pa se ne moramo pribojavati prve kiše i njenog utjecaja na kvalitetne limove iz kojih je izrađena karoserija. U tome nam pomažu i plastični materijali neosjetljivi na koroziju.