TREBAJU LI RODITELJI PODUČITI DJECU KAKO DA SE OSLOBODE BLOKADA I NAPUSTE OPASNI AUTOMOBIL
Opasnosti u prometu primorati će psihologe i druge da se izjasne o tome kada su djeca u prometu sposobna da i sama poduzmu nešto u cilju spašavanja vlastitog života
Među djecom koja su u posljednje tri godine postala žrtvom incidenta u automobilima je i dijete staro pet godina.
Pitate se kako je to moguće kad neka djeca s pet godina već znaju imena svih država, prepoznati njihove zastave, svirati na muzičkim instrumentima, računati, koristiti mobitel, nastupati na raznim natjecanjima, a ne znaju kako se osloboditi raznih blokada automobila u slučaju izvanrednih situacija?
U brojnim priručnicima o prometu ova je tema bila i ostala najmanje spominjanom i obrađivanom. Nema odgovora na pitanje s koliko godina dijete u sigurnosnoj automobilskoj sjedalici može shvatiti značenje svih onih blokada, koje ga u sjedalici čine sigurnijima. Ili što znači blokada vrata automobila, zbog čega je ona, kad vrata valja “odblokirati” i na koji način i što činiti dalje, kad se dijete nađe, ponekad, samo na cesti u razbijenom automobilu. Prometni psiholozi i liječnici čak se nisu niti potrudili da pomognu, u suradnji s roditeljima, pojasniti i učiniti dostupnima njihova stručna mišljenja.
Tema i nije toliko jednostavna i bezazlena, jer ima niz dilema koje treba rješavati u odnosu na dob djeteta, vrstu i stupanj trenutne ugroženosti u zaključanom automobilu i dr. Isto tako, ugroženost može nastati zbog naglog porasta temperature u vozilu, posljedice sudara, izlijetanja s ceste i drugih razloga. Upravo zbog te složenosti traži se puni angažman onih koji o tome znaju puno više, koji proučavaju psihu djeteta, i kojima je ta tema dio stručnog i životnog poziva.
Bez obzira do kakvih konačnih stručnih zaključaka došli, valja obznaniti s koliko godina dijete u automobilu, sjedalici ili vezan pojasom, mora znati bar nešto o tome kako se i kada osloboditi raznih sigurnosnih blokada, koje ga sputavaju od napuštanja automobila u kritičnim i po život opasnim slučajevima.
Otvaranje tih tema prema djeci i njihovo podučavanje je ustvari i prvi početak učenja o prometnoj kulturi, koja sadržava i to kako si treba pomoći u situacijama kad je život u opasnosti.
Share the post "TREBAJU LI RODITELJI PODUČITI DJECU KAKO DA SE OSLOBODE BLOKADA I NAPUSTE OPASNI AUTOMOBIL"