Zagreb, Ružmarinka 17 - Tel.: 01 / 23 04 029 - Fax: 01 / 23 18 442 - e-mail: amk.maksimir@zg.t-com.hr

ČLANSTVO

Autoklub Maksimir
Ružmarinka 17, 10000 Zagreb
Tel. 01/ 23 18 442, 23 04 029,
23 69 951, 099 8139 018
E-mail: ak.maksimir@email.ht.hr

Radno vrijeme

Pon.-pet. 8.00 - 16.00 sati

 

ČLANSKA AUTORADIONICA

Barutanski jarak 83
Narudžbe za radionu 8.00 - 16.00 sati na tel: 23 18 442, 23 04 029, 099 81 39 018
E-mail: ak.maksimir@email.ht.hr

Radno vrijeme radione :

Pon. - pet. 9.00 - 17.00 sati

 

GDJE SMO?

VRIJEME

STANJE NA CESTAMA

TREBAJU LI RODITELJI PODUČITI DJECU KAKO DA SE OSLOBODE BLOKADA I NAPUSTE OPASNI AUTOMOBIL

Opasnosti u prometu primorati će psihologe i druge da se izjasne o tome kada su djeca u prometu sposobna da i sama poduzmu nešto u cilju spašavanja vlastitog života

Među djecom koja su u posljednje tri godine postala žrtvom incidenta u automobilima je i dijete staro pet godina.

Pitate se kako je to moguće kad neka djeca s pet godina već znaju imena svih država, prepoznati njihove zastave, svirati na muzičkim instrumentima, računati, koristiti mobitel, nastupati na raznim natjecanjima, a ne znaju kako se osloboditi raznih blokada automobila u slučaju izvanrednih situacija?

U brojnim priručnicima o prometu ova je tema bila i ostala najmanje spominjanom i obrađivanom. Nema odgovora na pitanje s koliko godina dijete u sigurnosnoj automobilskoj sjedalici može shvatiti značenje svih onih blokada, koje ga u sjedalici čine sigurnijima. Ili što znači blokada vrata automobila, zbog čega je ona, kad vrata valja “odblokirati” i na koji način i što činiti dalje, kad se dijete nađe, ponekad, samo na cesti u razbijenom automobilu. Prometni psiholozi i liječnici čak se nisu niti potrudili da pomognu, u suradnji s roditeljima, pojasniti i učiniti dostupnima njihova stručna mišljenja.

Tema i nije toliko jednostavna i bezazlena, jer ima niz dilema koje treba rješavati u odnosu na dob djeteta, vrstu i stupanj trenutne ugroženosti u zaključanom automobilu i dr. Isto tako, ugroženost može nastati zbog naglog porasta temperature u vozilu, posljedice sudara, izlijetanja s ceste i drugih razloga. Upravo zbog te složenosti traži se puni angažman onih koji o tome znaju puno više, koji proučavaju psihu djeteta, i kojima je ta tema dio stručnog i životnog poziva.

Bez obzira do kakvih konačnih stručnih zaključaka došli, valja obznaniti s koliko godina dijete u automobilu, sjedalici ili vezan pojasom, mora znati bar nešto o tome kako se i kada osloboditi raznih sigurnosnih blokada, koje ga sputavaju od napuštanja automobila u kritičnim i po život opasnim slučajevima.

Otvaranje tih tema prema djeci i njihovo podučavanje je ustvari i prvi početak učenja o prometnoj kulturi, koja sadržava i to kako si treba pomoći u situacijama kad je život u opasnosti.