SERVISERI KLIMA UREĐAJA DOBRO OPREMLJENI
Nekim djelatnostima u autostruci dostatno je minimalno ulaganje u tehničku opremu da bi svoj posao kako-tako obavljali. To, srećom, nije slučaj s onima koji se žele ozbiljnije baviti poslom servisiranja klima uređaja automobila. Svaka takva radionica mora imati ne baš jeftiniji uređaj za punjenje klime na vozilima s mogućnošću ispiranja sustava. Takvom uređaju nema alternative. Uz ovaj posao obavezno ide i boca s plinom za punjenje sustava, a zamjena plina se odobrava osobama koje imaju certifikat za obavljanje tog posla. Serviser mora također posjedovati posebno ulje za kompresor, ali i tzv. kontrast koji se dodaje u sustav, a služi kao indikator u slučaju propuštanja sustava. Za otkrivanje propusnih mjesta na kojima plin propušta služi uređaj – detektor plina. Serviser mora još imati UV lampu i UV naočale.
Pravilna uporaba svih ovih uređaja uči se na stručnim seminarima, a polaznici stječu potvrdu o spremnosti obavljanja poslova servisera. Stručno znanje djelatnika proširuje se i naknadno, a vezano je za uvođenje novih postupaka. Osobama koje udovoljavaju uvjetima, Ministarstvo zaštite okoliša izdaje potvrdu, pa neki, koji se servisiranjem namjeravaju baviti u “fušu” preuzimaju na sebe teret sankcija i odgovornosti u slučaju bilo kakvih komplikacija.
Cijene dopunjavanja, kompletnog punjenja ili pregleda klimatskih uređaja prepuštene su tržištu i one su različite. U nekim radionicama kompletna zamjena plina košta i do 300 kuna, a u drugima samo 150. U takvim su omjerima i druge usluge vezane za klimatske uređaje. Ako ste se odlučili na dijagnosticiranje, otklanjanje eventualnih sitnijih kvarova, punjenje uređaja, stavljanje kontrasta i dezinfekciju, uzmite si za to vremena. Ponekad će vam trebati i do dva sata, ali tada ćete biti mirni najmanje dvije godine (ako nema nekog drugog uzroka izazivanja kvara). Pokazalo se da u nekim kvalitetnijim automobilima klimatski uređaj radi besprijekorno i više od 5 godina, što ne znači da neke provjere ne treba obavljati i ranije.