Zagreb, Ružmarinka 17 - Tel.: 01 / 23 04 029 - Fax: 01 / 23 18 442 - e-mail: amk.maksimir@zg.t-com.hr

ČLANSTVO

Autoklub Maksimir
Ružmarinka 17, 10000 Zagreb
Tel. 01/ 23 18 442, 23 04 029,
23 69 951, 099 8139 018
E-mail: ak.maksimir@email.ht.hr

Radno vrijeme

Pon.-pet. 7.30 - 16 sati
Subotom 9.00 - 12 sati

 

ČLANSKA AUTORADIONICA

Barutanski jarak 83
tel. 23 18 442, 098 223 411,
098 382 886, 098 308 082
E-mail: ak.maksimir@email.ht.hr

Radno vrijeme

Pon. - pet. 8.30 - 17 sati
Subotom   8.30 - 16 sati

 

GDJE SMO?

VRIJEME

STANJE NA CESTAMA

Rizične vožnje ljeti 18

PRIJEVOZ REZERVNOG GORIVA NA VLASTITU ODGOVORNOST

     Benzin je opasna tvar, lako zapaljiva, za čiji prijevoz postoje posebni propisi, koji vrijede u Hrvatskoj i drugim zemljama. Kad se to obavlja u manjim količinama, kao rezerva za osobni automobil na putovanjima ili za druge potrebe, vozač mora biti svjestan svoje pune odgovornosti. U Hrvatskoj se ne mogu kupiti metalni karnisteri s aluminijskom mrežicom, koja onemogućava da se benzin zapali ili izazove eksploziju pa čak i kad mu se prinese vatra. Plastični karnisteri, kakve koriste mnogi vozači, nisu potpuno sigurni, jer su na velikim vrućinama podložni mijenjanju oblika, propuštanju benzinske pare i mirisa.

Dođe li do prometne nesreće u kojoj je sudjelovao automobil s rezervnim količinama benzina, vozač bi mogao imati u sudskom procesu određenih problema. Propisi su, naime, rastezljivi i navode da se u osobnim automobilima mogu prevoziti manje količine goriva, ali se također takva mogućnost spominje danju. A što je kad se udes dogodi noću? Otežavajuća je okolnost kad su

posljedice zapaljenja rezervnih goriva pogibeljne za više vozila u koloni, u tunelu i dr.

Iako je na Hrvatskim cestama dovoljno benzinskih stanica koje i danju i noću mogu bez prestanka opskrbljivati turiste svim vrstama goriva, već na početku turističke sezone pokazalo se kako vozači u koloni vozila iz svojih karnistera pretaču u spremnik automobila rezervno gorivo. Ljeti se takvo rezervno gorivo transportira i za rad malih poljoprivrednih strojeva, agregata za proizvodnju struje u vikendicama. Ima i drugih razloga za takve postupke, ali kad vozač unaprijed svjesno prihvaća svoju punu odgovornost za sve što se može desiti, sigurno će pravilno ocijeniti isplati li mu se zbog dvadesetak litara benzina proživjeti sve neugodnosti koje ga zbog toga mogu snaći. (M.R.)

 

 

Tekst uz sliku:

Metalni karnisteri s dodatnom aluminijskom mrežicom za transport – nazvani antieksplo – promovirani prije puno godina u Sloveniji, danas se ne mogu kupiti kao ambalaža za sigurni prijevoz lakozapaljivog benzina

Print