Zagreb, Ružmarinka 17 - Tel.: 01 / 23 04 029 - Fax: 01 / 23 18 442 - e-mail: amk.maksimir@zg.t-com.hr

ČLANSTVO

Autoklub Maksimir
Ružmarinka 17, 10000 Zagreb
Tel. 01/ 23 18 442, 23 04 029,
23 69 951, 099 8139 018
E-mail: ak.maksimir@email.ht.hr

Radno vrijeme

Pon.-pet. 8.00 - 16.00 sati

 

ČLANSKA AUTORADIONICA

Barutanski jarak 83
Narudžbe za radionu 8.00 - 16.00 sati na tel: 23 18 442, 23 04 029, 099 81 39 018
E-mail: ak.maksimir@email.ht.hr

Radno vrijeme radione :

Pon. - pet. 9.00 - 17.00 sati

 

GDJE SMO?

VRIJEME

STANJE NA CESTAMA

PROVJERITE KLIMA UREĐAJ – SAMO KOREKTNO, MOLIM

uređaj za kontr. klime

Na slici: Aparat koji se prvi priključuje na klima uređaj pokazuje ima li u sustavu dovoljno medija i radi li klima uređaj po određenim kriterijima. (Foto: M. Ratkajec)

Vozači koji imaju poneko loše iskustvo s “majstorima”, uvijek sumnjaju da će ih netko prevariti, pa tako i kad se kontrolira ispravnost klima uređaja njihova automobila. Sumnjaju na količinu izvađenog medija iz sustava i njegovog vraćanja u manjoj količini. Koliko je to realno?
Rashladni medij u klimatskom uređaju automobila sastoji se od plina s oznakom R 134 A ili 1234YF (uporaba oba plina je dopuštena), kao i posebnog ulja. Kako rashladni medij prolazi nizom cijevi s više ili manje poroznosti, u stalnom kruženju pridružuju mu se i kapljice vode iz okoline, koje štetno djeluju na medij. Kod servisiranja uređaja vodu treba odstraniti, a dodatkom novog ulja osnažuje se rashladna tekućina.
Za svaki automobil zna se točno, prema godini proizvodnje i tipu vozila, kolika je količina rashladne tekućine u sustavu. To dakle nije tajna, pa se izvađena količina nakon pražnjenja važe i uspoređuje sa očekivanim podacima. Cijena rashladne tekućine nije tolike vrijednosti da bi predstavljala neki dobitak serviseru koji se ne ponaša primjereno.
Prije no što se uopće počinje raditi na promjeni medija, posebnim ispitnim uređajem utvrđuje se ima li u njemu dovoljno rashladne tekućine i funkcionira li uređaj ispravno. Već ta prva kontrola pokazati će treba li dopunjavati plinom ili ne cijeli sustav. Ima li potrebe samo za dopunjavanjem ili promjenom cjelokupne rashladne tekućine, to će se napraviti uz pomoć uređaja koji vadi, reciklira, dodaje novo ulje i reciklirani plin vraća u potrebnoj količini u sustav. Cijeli postupak može pratiti vlasnik automobila, pa ne postoji mogućnost da se radi nešto što u tom trenutku nije potrebno.
Recikliranjem se u potpunosti iz sustava odstranjuje vlaga. Novo, svježe ulje omogućuje bolje podmazivanje kompresora i ekspanzijskog ventila, čime se produljuje vijek trajanja uređaja.