OD KRALJA DO BANA SAM SA SVOJOM SJENOM
Veliki šoping nije baš sa svime u suglasju (11)
Trgovački centri s velikim parkiralištima za automobile ili garažama prvobitno zamišljeni kao mjesta za mjesečnu nabavu namirnica, locirani na rubovima gradova, počeli su se uvlačiti i u potkožno tkivo gusto naseljenih sredina. Umjesto nabave robe koja se do automobila prevozi kolicima, postali su i mjestima za “ubijanje” vremena, pretvorivši se u šetališta i vikendaško ispijanje kave.
Između lokacije mnogih trgovačkih centara i prometne povezanosti ostala je praznina. Kupcima bez automobila nisu pri ruci tramvajska ili autobusna stajališta, pa su osuđeni na pješačenje. Brojni trgovački centri u Zagrebu na razne su načine regulirali zadržavanje kupaca na parkiralištima i garažama. Neki su besplatno parkiranje limitirali vremenom koje bi moglo biti dovoljno potrošaču za nabavu robe, a neki su opet svoje parkirališne prostore stavili kupcima na raspolaganje s neograničenim vremenom. Topli garažni prostori zimi sigurno su mamac za sve koji mogu birati gdje će kupovati i u kakav će auto sjesti nakon obavljene kupnje.
Začudo, čak su i kućni ljubimci postali velikim pristalicama posjete trgovačkim centrima. U njima ih vlasnici, bez ikakvih ograničenja, vode u šetnju. Zabrana uvođenja životinja u takve prostore kao da nije zanimljiva sanitarnim i drugim inspekcijama. Manje su sretni kućni ljubimci, koji ne smiju u manji prodajni prostor. U očekivanju povratka svojih vlasnika, vrijeme mogu provoditi zavezani na otvorenom, često glasno zavijajući za svojim vlasnicima, na negodovanje stanara okolnih zgrada. Veliki šoping ima svoju cijenu, koju i ljudi i automobili plaćaju na svoj način.