Zagreb, Ružmarinka 17 - Tel.: 01 / 23 04 029 - Fax: 01 / 23 18 442 - e-mail: amk.maksimir@zg.t-com.hr

ČLANSTVO

Autoklub Maksimir
Ružmarinka 17, 10000 Zagreb
Tel. 01/ 23 18 442, 23 04 029,
23 69 951, 099 8139 018
E-mail: ak.maksimir@email.ht.hr

Radno vrijeme

Pon.-pet. 8.00 - 16.00 sati

 

ČLANSKA AUTORADIONICA

Barutanski jarak 83
Narudžbe za radionu 8.00 - 16.00 sati na tel: 23 18 442, 23 04 029, 099 81 39 018
E-mail: ak.maksimir@email.ht.hr

Radno vrijeme radione :

Pon. - pet. 9.00 - 17.00 sati

 

GDJE SMO?

VRIJEME

STANJE NA CESTAMA

NIKI LAUDA – ČOVJEK KAKVOG BI VOLIO IMATI CIJELI SVIJET

U  71. godini umro je Niki Lauda, čovjek koji je proživio najljepše i najteže oblike ljudskog života. O trostrukom prvaku svijeta u Formuli 1 zna se gotovo sve.

Bolje smo ga upoznali 1975. godine, kad je u Zagrebu nazočio svojoj priredbi pod nazivom „Niki Lauda predstavlja najbrže automobile svijeta“ od 20. do 29. prosinca.

Predstavljajući na priredbi četrdesetak natjecateljskih automobila i mnoštvo drugih vozila poticao je mlade na bavljenje sportom, na otkrivanje svojih novih mogućnosti.

Postao je ambasadorom sporta, uzorom upornosti, skromnosti, nenametljivosti, zanemarujući činjenicu da je bio najpoznatiji sportaš svijeta i to nikad nije zlorabio.

Fotografije nastale 1975. godine u Austriji i Hrvatskoj , koje do sada nisu poznate javnosti, najbolje govore o tom velikanu Formule 1, ali i o čovjeku koji je mogao živjeti u izobilju, a živio je skromno, čovjeku koji se mogao bahatiti, a bio je ponizan, čovjeku koji je bio na vrhuncu, a želio se i dalje natjecati, čovjeku koji je imao vlastiti avion, ali je najviše volio svoj terenac; uživajući u sigurnoj vožnji.

Zagrebački organizacijski odbor priredbe Niki Laude učinio je sve da priredba bude najbolje organizirana i da protekne u duhu zamisli Niki Laude. Time je napravljen veliki korak prema napretku, toleranciji i boljem razumijevanju potreba mladih. To i jest bila misao vodilja sportaša srca – Niki Laude.

POTPISI POD SLIKE

 

 

 

 

1. Prije dolaska u Zagreb, Niki Lauda ugostio je u Austriji 1975. godine članove organizacijskog odbora svoje najavljene priredbe u Zagrebu. Pokazao im je kako se takve priredbe organiziraju u svijetu, ali i čime se može pohvaliti na obroncima salzburškog gorja. Bio je zaljubljen u prirodu i svoj brzi terenac, u kojemu je za goste znao demonstrirati brzu, ali sigurnu vožnju.

2. Činilo se po izrazima lica slučajnih prolaznika, da je Lauda bio u to vrijeme najpopularnije lice u Austriji. Tu svoju veličinu potvrđivao je stvarnom skromnošću, ne diveći se sam sebi.

3. Na otvorenje priredbe Niki Laude u Zagrebu pozvano je oko 500 osoba iz javnog i kulturnog života. Unatoč nekim ne baš pozitivnim pogledima na takvu vrstu priredbe, odazvali su se gotovo svi pozvani.

 

 

 

 

 

4. Osim trkačih bolida formule jedan, predstavljena je i čitava paleta drugih vozila, koja bi mogla za automoto sport zainteresirati i najmlađe. Svoj pogled na skoru sportsku budućnost mladih Niki Lauda znao je na najbolji način predstaviti osobnim izborom atraktivnih eksponata

5. Podastrijevši Niki Laudi Večernji list, zagrebački domaćini iznenadili su se s koliko je pozornosti pratio novine, kao da razumije sve što u njima piše

6. Dogovore s tadašnjim Auto-moto savezom oko održavanja priredbe, Niki Lauda je povjerio svojem menadžeru Gerdu Hoffmanu. Ipak se želio i sam uvjeriti kakva je to organizacija, tko je vodi i gdje je smještena. S veseljem je posjetio AMSH u Draškovićevoj 25.

 

 

 

 

7. Iako je F-1 do tada bila manje poznata, a trkaču stazu imala je Madžarska, jedan Slovenac (Franc Jerančić) tek je počeo s natjecateljskom karijerom, mladi u Zagrebu pokazali su za tu vrstu sporta veliko zanimanje. Niki Lauda podijelio je na tisuće autograma, ne odustajući da svoj potpis dade i zadnjem posjetitelju tog dana.

8. Organiziranje priredbe u Zagrebu imalo je snažan pozitivan odjek, ne samo u Hrvatskoj, već i u susjednim zemljama. U grad su posjetitelji stizali autobusima, a mediji su se sustavnije počeli zanimati za automobilizam i auto-moto sport. Mjesec dana prije otvaranja priredbe članovi organizacijskog odbora posjetili su redakciju Sportskih novosti, koje do tada nisu imale svoju auto-moto stranicu. Dogovoreno je tiskanje posebnog priloga za automobiliste na četiri stranice. Član organizacijskog odbora priredbe postao je urednikom, a drugi član organizacijskog odbora postao je kasnije stalnim zaposlenikom Sportskih novosti. Po završetku priredbe u Zagrebu treći član zagrebačkog odbora dobio je stalno radno mjesto u Austriji u poslovnom timu Gerda Hoffmana. Bilo je to najveće priznanje organizacijskom odboru, koji do tada nije radio ništa slično.

9. Nekom nevidljivom rukom, Niki lauda je iz Austrije rukovodio pripremama svoje priredbe. Želio je znati sve: tko ide u delegaciji gradonačelniku, tko na svečani ručak, na koliko će se mjesta distribuirati ulaznice… Kako je temeljito dobivao informacije pokazuje pribilješka s jednog takvog referiranja iz 1975. godine.