Zagreb, Ružmarinka 17 - Tel.: 01 / 23 04 029 - Fax: 01 / 23 18 442 - e-mail: amk.maksimir@zg.t-com.hr

ČLANSTVO

Autoklub Maksimir
Ružmarinka 17, 10000 Zagreb
Tel. 01/ 23 18 442, 23 04 029,
23 69 951, 099 8139 018
E-mail: ak.maksimir@email.ht.hr

Radno vrijeme

Pon.-pet. 8.00 - 16.00 sati

 

ČLANSKA AUTORADIONICA

Barutanski jarak 83
Narudžbe za radionu 8.00 - 16.00 sati na tel: 23 18 442, 23 04 029, 099 81 39 018
E-mail: ak.maksimir@email.ht.hr

Radno vrijeme radione :

Pon. - pet. 9.00 - 17.00 sati

 

GDJE SMO?

VRIJEME

STANJE NA CESTAMA

NE BRINU IH VISOKE KAZNE ZBOG NEOČIŠĆENIH PROMETNICA

neočišćene prometniceUnatoč propisanim visokim kaznama, koje su od 500 do 15.000 kuna za fizičke ili pravne osobe, na zagrebačkim prometnicama mogu se naći nakon prometne nezgode razbacani dijelovi automobila, razbijeno staklo ili zauljene površine. Ilustrira to i fotografija koju je nedavno snimio član AK Maksimir, potuživši se s pravom na odgovorne, koji svoj posao nisu obavili niti tri dana nakon prometne nezgode na raskrižju Hondlove i Aleje A. Augustinčića, te su dopustili da  automobili prolaze po razbacanim dijelovima karoserije i staklima farova.
Iako se u Zakonu o sigurnosti prometa na cestama ne navodi najkraće vrijeme u kojemu se s kolnika moraju ukloniti dijelovi automobila, koji su sudjelovali u prometnoj nezgodi, već i sama definicija u Zakonu koja kaže”…nakon što to naredi ili dopusti ovlaštena osoba koja obavlja očevid” ukazuje da se to mora napraviti što je prije moguće i to bez odgađanja, a nikako nakon tri dana.
Tko u ovom slučaju nije obavio svoj dio posla i službene dužnosti? Ostatke nakon nezgode trebao bi ukloniti ponajprije vozač automobila koje je sudjelovalo u nezgodi, ako je to moguće. Kad on to zbog zadobivenih ozljeda ili drugih razloga ne može, policijski službenik trebao bi, nakon pozivanja vozila vučne službe, poduzeti sve da to ona obavi, a kad je to nemoguće, taj posao obavlja gradska služba za održavanje cesta. U ovom slučaju taj redoslijed očito nije bio realiziran, niti je policijski službenik prekontrolirao da li je mjesto nezgode nakon toga postalo bezopasno za sve druge sudionike prometa.
Kad je za ovakve prekršaje predviđena visoka kazna do 15.000 kuna, zakonodavac je očito imao na umu kakve sve posljedice po ljude i vozila mogu izazvati oštećena vozila, porazbacane stvari, dijelovi ili pak ulje i druge tekućine iz oštećenih vozila. Staklo razbijenih farova ili drugih ostakljenih površina može uzrokovati ispuhivanje guma drugih automobila, a da to vozači primijete u vožnji prekasno. Ulje na cesti znatno skraćuje put kočenja, a u zavojima i nizbrdicama uzrokuje izletavanje vozila s cesta. Zbog svega toga, a i zbog skraćivanja cijelog procesa i mogućnosti različitog tumačenja obveza, svako vozilo vučne službe koje radi na otklanjanju oštećenih automobila s prometnica, trebalo bi imati i pribor za čišćenje spornog dijela prometnice. Takav pribor imaju sva vučna vozila Autokluba Maksimir, a njihovi vozači spremni su odmah obaviti i taj dio posla.