NAPLAĆIVANJE PARKIRANJA U CIJELOM ZAGREBU – BEZ FINESA
Stara priča o parkiranju u Zagrebu ciklički se ponavlja kao prigodna poštapalica. Ovisno o interesima, povisuju se, zatim snizuju cijene, mijenjaju parkirališne zone, obavlja raspodjela slobodnih površina na kojima će se parkiranje naplaćivati.
Finese ne postoje. Npr. kakav bi status trebali ili mogli imati mali automobili, koji obično zauzimaju samo polovicu prostora predviđenog za parkiranje. Što bi se dogodilo kada bi mali automobili imali neku svoju zonu, na kojoj bi se na površini sadašnjeg parkirališnog mjesta mogla smjestiti čak dva vozila? Zna se koliko takvih ima u Zagrebu, pa bi se računicom relativno lako došlo do nekih pozitivnih rezultata.
Što mislite: upravlja li grad racionalno slobodnim parkirališnim površinama, mogu li mali automobili pozitivno utjecati na manjak prostora i koliko bi zbog toga trebali manje plaćati parkiranje? (M. R.)
Na slici: Mali automobili zauzimaju svega plovicu parkirališta, a plaćaju isto kao i veliki. Treba li grad davanjem beneficija malim gradskim vozilima stimulirati njihov još veći broj, a time i štednju goriva, manju zagađenost okoliša?