KAKO SU AUTOMOBILI OKUPIRALI ZAGREB
Sl. 42. Pad broja automobila. Zagreb je u 2013. godini imao 337.591 vozilo (osobni automobili, mopedi i motocikli), što je za oko 76.000 manje nego što je imao rekordne 2008. godine. Uzrok pada broja automobila može biti u slabljenju ekonomske moći, visokim poreznim i drugim nametima, visokim cijenama goriva, zabranama parkiranja i kažnjavanja vozača, gužvama u prometu, ali i u velikom snižavanju cijena usluga taksi prijevoza, koji je sada puno dostupniji od ranijih godina. Javni prijevoz stabilno obavlja svoju funkciju, bez vidnih oscilacija.
U javnim garažama ima mjesta za smještaj 2407 automobila, a još najmanje toliko u garažama velikih trgovačkih centara, dok nove zgrade imaju vlastite garaže i parkirališta u sklopu objekta. U Zagrebu se planira izgradnja još najmanje dvije podzemne garaže a smještaj određenog broja automobila osiguran je i na privatnim posjedima građana. Traženje smještaja za automobile ispod i iznad zemlje u Zagrebu je polučilo određene rezultate, čime je donekle riješen problem vozila u mirovanju. Međutim, sada nastaje problem na prometnicama, kad vozila postaju mobilna, zbog čega se u vršnim opterećenjima na ulicama stvaraju velike gužve. Tako Zagrebu predstoji još jedna borba za premještanje javnih prometala ispod ili iznad zemlje – slično katarzi koju su već proživjeli osobni automobili u potrazi za smještajem.