Zagreb, Ružmarinka 17 - Tel.: 01 / 23 04 029 - Fax: 01 / 23 18 442 - e-mail: amk.maksimir@zg.t-com.hr

ČLANSTVO

Autoklub Maksimir
Ružmarinka 17, 10000 Zagreb
Tel. 01/ 23 18 442, 23 04 029,
23 69 951, 099 8139 018
E-mail: ak.maksimir@email.ht.hr

Radno vrijeme

Pon.-pet. 8.00 - 16.00 sati

 

ČLANSKA AUTORADIONICA

Barutanski jarak 83
Narudžbe za radionu 8.00 - 16.00 sati na tel: 23 18 442, 23 04 029, 099 81 39 018
E-mail: ak.maksimir@email.ht.hr

Radno vrijeme radione :

Pon. - pet. 9.00 - 17.00 sati

 

GDJE SMO?

VRIJEME

STANJE NA CESTAMA

HAK IPAK USVOJIO SPORNI STATUT

NE VOZITE S KRIVIM GORIVOM

Jedna od temeljnih funkcija HAK-a je pružanje tehničke pomoći na cesti

Iako je u početku izgledalo kao rutinsko usklađivanje s Zakonom o udrugama, Statut Hrvatskog autokluba usvojen ovih dana pretvorio se u trakavicu s nizom suprotnosti. Još 2011. g. autoklubovi su tražili da se statutarno riješe brojni problemi odnosa s HAK-om. Iako su autoklubovi sami osnovali HAK kao svoju krovnu udrugu, tek sada su “uvjereni” od sastavljača Statuta da HAK nije samo njihova udruga već i svakog vozača pojedinačno, koji se može u njega, mimo autoklubova, neposredno učlaniti, što ide na ruku HAK-u jer svake godine na taj način umjesto klubova uzima milijunske iznose članarine.
Na prvu verziju prijedloga Statuta bilo je više primjedbi autoklubova, ali i Gradske uprave, koje Upravni odbor nije želio usvojiti. Tako je Statut stigao i do najviših sudskih instanci i na kraju je morao biti povučen.
Izrada druge verzije trebala je biti ponuđena odvjetničkom uredu, ali je posao, iz još nepoznatih razloga, dodijeljen Inženjerskom birou, koji je za usklađivanje 73 članka Statuta naplatio 220.000 kuna, iako HAK ima više svojih pravnika. Ova druga verzija Statuta, za koju se zauzeo Upravni odbor HAK-a, do zadnjeg časa je spriječavala odlučivanje članovima starijih godišta, ne priznavajući da se tu radi o kršenju članskih i ljudskih prava, pa je taj oblik diskriminacije pod pritiskom javnosti u zadnji čas morao biti izbačen iz prijedloga.
Suprotno principima zbog kojih je osnovan, a to je društvena briga,  zastupanje, i obrana interesa članova i svih drugih vozača, a ne bavljenje autoservisnim poslovima, HAK je u ovom Statutu propisao sasvim određene i drastične sankcije za autoklubove koji se ne bave autoservisnim poslovima. Po njihovoj odluci autoklubovi moraju imati automehaničarske radionice, a otvaranje vulkanizerskih radionica već je financirao sredstvima koje dobiva od obavljanja javnih ovlasti, iako time HAK i autoklubovi gube dio svojeg identiteta.
HAK je udruga čija se snaga temelji i na broju članova, jer je čini kvalificiranijom u pregovorima s organima državne uprave, ali taj broj ne ide HAK-u u prilog. U autoklubove i HAK udruženo je samo sedam posto vozačke populacije, a novim Statutom svi autoklubovi, bez obzira na broj članova, stavljeni su u isti položaj po broju predstavnika u Skupštini. Time je najviše oštećen Zagreb, čija su dva najveća autokluba, s oko 25 posto ukupnog članstva u Hrvatskoj, već godinama izopćena iz sustava odlučivanja o razvoju i politici HAK-a.
Iako su autoklubovi, ali i pravnici, upozoravali na moguće nepravilnosti u upravo usvojenom Statutu, u završnom tekstu nije niti jedna njihova značajnija primjedba. Da bude paradoks još veći Statut je glasovanjem usvojilo 90 posto nazočnih članova Skupštine. Svi koji su davali svoje amandmane na prijedlog Statuta, uvjerili su se da je rasprava bila samo u jednom smjeru – prema Upravnom odboru, koji niti jednom predlagaču promjena nije pismeno ili usmeno obrazložio zašto se njegov prijedlog ne usvaja.
Obzirom na broj nelogičnosti u Statutu, svi su izgledi da će HAK morati poraditi i na trećoj verziji, bez obzira koliko se UO tome čvrsto odupirao i branio svoje stečene pozicije.
Milan Ratkajec