BIRAJ: REŠ PEČENI ILI FRIŽIDER POD HAUBOM
Klimatski uređaj automobila relativno je noviji dodatak automobilima. Stigao je tiho, kao tehnička inovacija, tako se polako i samozatajno uvodio u nove automobile, bez onog promidžbenog prijetećeg budućim kupcima: Ako ne želiš na žarkom suncu postati reš pečen, ugraditi ćemo ti frižider u automobil, pa ćeš se moći hladiti do smrzavanja. Još do 1989. godine automehaničari u našoj zemlji nisu o tome izumu i njegovom održavanju mogli ništa saznati u stručnoj literaturi.
Sad, kad gotovo svi novi automobili dolaze iz tvornica s ugrađenim klimatskim uređajem, što se smatra logičnim samo po sebi, zna se da klimatski uređaj ima tri važne funkcije: snažno utječe na ugodnu, a time i na sigurniju vožnju, ali on utječe i na veću potrošnju goriva, te ima i utjecaj na zdravlje vozača i putnika. Zbog toga je neobično važno redovno održavanje tog uređaja, te osposobljavanje i stalno educiranje stručnjaka koji rade na tome.
I sad, kad je u masovnoj potrebi, brigu o uređaju još uvijek obavljaju specijalizirani stručnjaci u velikim autoservisima, strogo specijalizirane radionice za klimu (bez obzira na marku automobila), ali i popravljači kućanskih aparata i poljomehanizacije, koji se osim punjenja, bave i popravcima autoklime.
Kome se obratiti nakon što sumnjate da vam autoklima ne radi?
Najbolje je pomoć potražiti u autoservisu ovlaštenom za vašu marku automobila. Oni bi trebali imati prave stručnjake, svu potrebnu opremu za ispitivanje i popravke, ali i doknadne dijelove. Po tome kako je označen prostor za popravak klimatskih uređaja, te imaju li u servisu tehnička pomagala i snalaze li se stručnjaci u svojem poslu, odmah će vam biti jasno gdje ste došli i što možete očekivati. Ponekad će se i dobri serviseri uređaja morati poslužiti podacima pohranjenim u računalima. Specijalizirane radionice, koje se bave samo autoklimama, također su dobro tehnički opremljene i pravi su majstori svojeg posla.