BICIKLISTIČKIH (NE) USPJEŠNIH 50 GODINA
Biciklistički problemi u velikim hrvatskim gradovima kao da traju vječno. Što su oni naučili u zadnjih 50 godina, od sedamdesetih do danas u Zagrebu? Bicikl je do sedamdesetih bio privilegija bogatijeg stanovništva u manjim mjestima. Tek kasnije prodire u grad, a služi uglavnom za dolaske na posao iz prigradskih naselja. Od tada, pa sve do danas biciklistima se spočitava koješta: da ne voze propisno, da na biciklima prevoze terete koji ugrožavaju promet i njihovu stabilnost, da ne čekaju promjenu svjetala na semaforima, da bicikli nemaju svu propisanu zvučnu i svjetlosnu signalizaciju, da voze noću s neadekvatnom rasvjetom, da su teško vidljivi itd.
Što je od toga ostalo do danas?
Bicikli su postali najjednostavnije i najjeftinije prijevozno sredstvo. Izbor modela, veličina kotača i tehnička rješenja dosegli su vrhunac. Otvorene su brojne radionice za popravak i održavanje, dijelovi se mogu nabaviti čak i u manjim mjestima.
Biciklu je priznat status urbanog prometala, otvorene su biciklističke staze. U bicikliranju se natječu mala djeca i sve druge kategorije stanovništva, bicikl je prilagođen vožnji po asfaltu, pijesku, po planinama i teškim terenima. Njime svjetski putnici prevaljuju tisuće kilometara.
No neke primjedbe na bicikliste postoje i danas. Kao da svi ne primjećuju pješake, ne poštuju pješačke prijelaze, prevoze nestabilne terete, voze i površinama koje u prometu nisu za njih. Neke fotografije iz različitih razdoblja to i potvrđuju.
Zlatno doba za zagrebačke bicikliste: sami na polupraznim ulicama
Opasan i eksplozivan teret među automobilima, kao dio hrabrosti neustrašivog bicikliste
I usred zime, po skliskoj cesti, jedan uz drugoga, umjesto u koloni pojedinačno
Tko će dočekati to zeleno na semaforu? Svakog dana ističu se junaci preranog uličnog starta
Novije vrijeme: biciklističke staze, koje ne poštuju svi biciklisti, a niti pješaci
Na obilježenim pješačkim prijelazima ne guraju bicikle, nego ih voze i svojim prednostima istiskuju pješake. Očito i nakon 50 godina neke stare navike ostaju. Novosti ne usvaja niti dio nove generacije biciklista