AUTOMOBILI I LJUDI U PROHUJALOM VREMENU (22)
Zagrepčani – zatočenici „autoputa“
Na slici: Razbijeni automobili i žene u prepoznatljivim nošnjama – slika često viđana na “autoputu” kroz Zagreb
Zbog velikih prometnih gužvi, koje su se stvarale na jedinoj prometnici koja je spajala istok i zapad zemlje (tzv. autoput), zagrebački su vozači postajali zatočenicima te prometnice. Njome su se doslovno vukle kolone automobila koje su dolazile iz Njemačke, Austrije i drugih zapadnih zemalja prema istočnim odredištima. Iako se cesta nazivala autoputom, to je ustvari bila cesta s dva prometna traka, po jednim u svakom smjeru. Ljeti, kad su se naši radnici vraćali s privremenog rada u inozemstvu, a građani Grčke, Turske i drugih zemalja dolazili na ljetni odmor u svoju domovinu, “autoput” je bio krcat automobilima danju i noću.
Zagrebački su vozači sedamdesetih godina prošlog vijeka bili prisiljeni tražiti alternativne pravce za izlazak iz grada. Kako su sve lokalne ceste prolazile naseljima, i one su bile pune automobila. Kada bi se na “autoputu” dogodio sudar, a na uviđaj se dugo čekalo, naši su vozači ponekad vodili motorizirane goste starim cestama prema Dugom Selu i Novskoj, gdje su se oni vraćali na “autocestu”. Zbog samo dva kolnička traka potrebitima je teško stizala pomoć za popravak ili odvlačenje oštećenih automobila. Prvi autoservis koji je na svojem prostoru izgradio i manje prenoćište za putnike koji su čekali popravak automobila, napravljen je u Ivanjoj Rijeci. Za njega su znali svi strani putnici, koji su prolazili tom dionicom.