AUTO U ŽIVOTU HRVATSKIH VOZAČA
Na slikama: Jedan od najstarijih mototestera vjerno sačuvan u Zagrebu i peć za proizvodnju plina potrebnog za varenje karoserija pomoću karabita.
Uskoro na ovoj stranici čitajte:
Kako je bilo automobilistima Hrvatske početkom sedamdesetih kada je samo svaka peta kuća u njihovom susjedstvu imala automobil, kad je Hrvatska tri godine prije imala samo 26.000 kilometara dobrih cesta, a sigurnost prometa je bila 81 puta manja od sigurnosti u Velikoj Britaniji? I pored svega, od 1957.-1973. dolazak stranih turista bio je povećan za nezamislivih 20 posto!
Ako su vozači imali tada laganu teretnu prikolicu morali su je dodatno vezati lancima. Bila je to stvarnost! Činjenica je da su bravari, kovači, građevinski limari i drugi obrtnici iz tzv. „neautomobilskih zanimanja“ spašavali automobile. Mali obrtnici toliko su se razvili da su mogli napraviti hrvatski automobil. U napredovanju benzinske su postaje nakratko pretvorene u javne govornice, a benzin je bio toliko nečist da su vozači ugrađivali u automobile dodatne filtere (pročistače), što se smatralo normalnom dodatnom opremom. Manje je poznato da su mnogo „kavenog taloga“ popili upravo automobili, a karoserija se još uvijek popravljala karabitom.
Iako mala i prometno nerazvijena, Hrvatska je uspjela odgoditi primjenu tadašnjeg saveznog Zakona o sigurnosti prometa na cestama.
Napravila je to zaslugom tadašnjeg Auto-moto saveza Hrvatske.
Te i druge događaje u godinama od 1970. do 2000. opisati ćemo i potkrijepiti autentičnim fotografijama. Imate li i vi neki od dokumenata ili automobilskih predmeta ili starih alata, Autoklub „Maksimir“ primiti će ih sa zahvalnošću. Koristiti ćemo ih za izložbu koju pripremamo pod gornjiim naslovom. Postanite suradnikom Autokluba „Maksimir“ i pomozite da se ne zaboravi prošlost.