Zagreb, Ružmarinka 17 - Tel.: 01 / 23 04 029 - Fax: 01 / 23 18 442 - e-mail: amk.maksimir@zg.t-com.hr

ČLANSTVO

Autoklub Maksimir
Ružmarinka 17, 10000 Zagreb
Tel. 01/ 23 18 442, 23 04 029,
23 69 951, 099 8139 018
E-mail: ak.maksimir@email.ht.hr

Radno vrijeme

Pon.-pet. 7.30 - 16 sati
Subotom 9.00 - 12 sati

 

ČLANSKA AUTORADIONICA

Barutanski jarak 83
tel. 23 18 442, 098 223 411,
098 382 886, 098 308 082
E-mail: ak.maksimir@email.ht.hr

Radno vrijeme

Pon. - pet. 8.30 - 17 sati
Subotom   8.30 - 16 sati

 

GDJE SMO?

VRIJEME

STANJE NA CESTAMA

AUTO U ŽIVOTU HRVATSKIH VOZAČA (1970.-2000.) (43)

Spas iz vode, skok iz vatre, sudar bez pojasa – sve je životna škola
Tko je snalažljiviji, tko će brže, tko bolje – teme su brojnih životnih priredaba i natjecanja, koja su se diljem zemlje održavala sedamdesetih i osamdesetih godina. Na njima se učilo i pripremalo poglavito vozače automobila za situacije u kojima se mogu naći u vožnji.
Na zagrebačkom jezeru Bundek građani su učili kako se izvući iz automobila koji tone u vodi, koliko im vremena treba za poravnavanja pritiska vode, za snalaženje, za izlazak i spas. Na Sajmu rabljenih automobila na Jakuševcu pred tisućama ljudi zapaljen je automobil, kojega je trebalo ugasiti bez posljedica za ljude i okoliš.
Ivanićgradski entuzijast i čovjek kojemu niti jedna grana narodne tehnike nije bila nepoznata – Dimitrije Bači – učio je građane kako mogu voziti automobil zavezanih očiju, kako će se orijentirati, kad će i kako stati.
U Osekovu, kod Popovače, veliki vozački piknik nakratko je prekinut kad se oglasila sirena hitne pomoći i šleper dovozeći potpuno “razbijeni” automobil s ozlijeđenim putnicima. Ima li među gledateljima liječnika, tko zna nešto o pružanju prve medicinske pomoći, kako postupiti u tom trenutku? Bio je to test za savjest, spremnost, solidarnost. Sve je položeno s uspjehom, iscenirana vježba samo je pobudila u ljudima pitanja o tome što sve znaju u slučaju takvih nesreća.
U maloj varaždinskoj zajednici vozače uče kako si mogu sami pomoći kad pukne ili ispusti guma, kako je promijeniti kad si sam na cesti, kada u blizini nema nikoga, pa čak niti telefona.
U zagrebačkim tvrtkama, i ne samo u Zagrebu, o popravcima automobila uči se za vrijeme radne pauze i poslije radnog vremena. Kandidata za takvo učenje ima na desetke.
U Oroslavju, Koprivnici i drugim mjestima mladi vježbaju “živce” na brzim gokartima, uče prometna pravila, treniraju brzo reagiranje i snalaženje u svakoj situaciji.
U Zagrebu, na Trgu bana Jelačića postavljena je rampa niz koju se zavezani sigurnosnim pojasevima spuštaju ljudi koji ne vjeruju da je vezanje pojaseva u automobilu baš toliko potrebno. Nakon prisilnog zaustavljanja na kraju rampe uzdišu, očito uvjereni kako je udarac u graničnik na kraju staze izazvao snažan udarac a njihovo tijelo poskočilo i kod male brzine. Iza toga im više nisu trebala uvjeravanja – pismena i usmena – kako je pojas u vožnji koristan, a ponekad i jedini spas.
Mladi motociklisti Bjelovara, podijeljeni u dvije kategorije, na svojim motociklima oponašaju Sinjsku alku. Ali njihovi su motori brzi, treba pogoditi alku, zadržati pravac i ne zalijetati se u publiku.
Godine u kojima se svladavalo prve automobile u porodici, kad se učilo, kad nije bio grijeh priznati da se mnogo toga o automobilima tek treba naučiti, birali su se načini koji su bili poučni i korisni. Bile su to godine natjecanja u brzinama, spretnostima i koječemu drugome, koja su se održavala u velikom broju mjesta.

 

 

 

Na slikama:
1. Auto tone – kako se izvući?
2. Vožnja automobila zavezanih očiju – to je nova vrsta umješnosti
3. Pomoć u prometnoj nesreći traži minimum znanja s tog područja
4. Vozači uče kako promijeniti gumu ili otkloniti drugi bezazleni kvar izvan naseljenog mjesta
5. Moto alka – izazov za mlade
6. Rampa kao dokaz potrebe vezivanja pojasevima u vožnji automobila

Print