Zagreb, Ružmarinka 17 - Tel.: 01 / 23 04 029 - Fax: 01 / 23 18 442 - e-mail: amk.maksimir@zg.t-com.hr

ČLANSTVO

Autoklub Maksimir
Ružmarinka 17, 10000 Zagreb
Tel. 01/ 23 18 442, 23 04 029,
23 69 951, 099 8139 018
E-mail: ak.maksimir@email.ht.hr

Radno vrijeme

Pon.-pet. 7.30 - 16 sati
Subotom 9.00 - 12 sati

 

ČLANSKA AUTORADIONICA

Barutanski jarak 83
tel. 23 18 442, 098 223 411,
098 382 886, 098 308 082
E-mail: ak.maksimir@email.ht.hr

Radno vrijeme

Pon. - pet. 8.30 - 17 sati
Subotom   8.30 - 16 sati

 

GDJE SMO?

VRIJEME

STANJE NA CESTAMA

AUTO U ŽIVOTU HRVATSKIH VOZAČA (1970.-2000.) (40)

Kamioni sve bespomoćniji na zagrebačkim prometnicama
Prebrza urbanizacija pojedinih gradskih područja istiskivala je zagrebačke kamione sve više na rubne dijelove grada. Zbog svoje veličine ne mogu pristupiti tehničkom pregledu na svim Stanicama za tehnički pregled, kamionom ne mogu do vulkanizera da im skine i pokrpa gumu, ne mogu do svih radionica koje im mogu pomoći, na mnogim cestovnim pravcima ne mogu pristupiti ugostiteljskim objektima i dr. Vozači moraju uvijek biti spremni na strpljivo višesatno čekanje na carinskim kontrolama, na zabranu prolaza određenim cestama u određene dane – ukratko kamioni i njihovi vozači moraju se pomiriti sa svime što im otežava posao i kretanje.
Od deset servisa koji su devedesetih godina bili na usluzi kamionima i drugim gospodarskim vozilima čak četiri njih promijenilo je vlasnika ili poslovanje, ili su prestali radom. Do 2000. godine bili su poznati servisi za kamione: Hruškar, MB auto, Autobusna radionica, TPZ, Širanović D., Mrvelj, Termobil, Intermobil, Novosel. Smanjivanjem njihova broja stvoreni su i nepovoljniji uvjeti za tehničko održavanje.
I u korištenju vulkanizerskih usluga stanje se promijenilo na lošije, jer je teškim vozilima otežan pristup zbog manjih slobodnih površina za pristup. U relativno povoljnim vremenima vulkanizerske usluge su pružali: Vulkanizacija Koturić, Vulkal, “Sava”, Mateljan, Pasarić, Pokupec i još neki, ali i njihov se broj smanjio.
U slučaju prometne nezgode i prevrtanja, valja zbrinuti teret kojeg prevoze kamioni i hladnjače, a neki proizvodi imaju kraći rok trajanja. Na izvlačenju kamiona radile su tri poznate tvrtke: Cobra trans, Transporti Martinović i Drava promet, koristeći kod toga teške dizalice. U kasnijim godinama ostala je samo jedna.
U Zagrebu postoji još samo nekoliko radionica koje proizvode dijelove za kamione kao što su čelična užad i carinska užad, održavanje tahografa i proizvodnja kardana, krajnika i poluosovina.
U stanogradnji, velikoserijskoj industrijskoj proizvodnji i drugim djelatnostima, kao i u prijevozu putnika nije prestala važna uloga kamiona i autobusa. Njihovi vozači, zbog specifičnosti ne mogu sami olakšavati svoj položaj, kao što to ponekad mogu učiniti vozači osobnih automobila.

sl2 sl3 sl4

 

 

 

 

 

Na slikama:
1. Za popravke kamiona i autobusa potrebna su i složenija tehnička pomagala, kanali i neusporedivo više radnog prostora
2. Promjena kotača u autoservisu
3. Popravci gume u vulkanizerskoj radionici
4. Bivša zagrebačka Autokaroserija izrađivala je za teška vozila karoserijske dijelove, pa i čitavu nadogradnju za specijalna vozila

 

 


Print