Zagreb, Ružmarinka 17 - Tel.: 01 / 23 04 029 - Fax: 01 / 23 18 442 - e-mail: amk.maksimir@zg.t-com.hr

ČLANSTVO

Autoklub Maksimir
Ružmarinka 17, 10000 Zagreb
Tel. 01/ 23 18 442, 23 04 029,
23 69 951, 099 8139 018
E-mail: ak.maksimir@email.ht.hr

Radno vrijeme

Pon.-pet. 8.00 - 16.00 sati

 

ČLANSKA AUTORADIONICA

Barutanski jarak 83
Narudžbe za radionu 8.00 - 16.00 sati na tel: 23 18 442, 23 04 029, 099 81 39 018
E-mail: ak.maksimir@email.ht.hr

Radno vrijeme radione :

Pon. - pet. 9.00 - 17.00 sati

 

GDJE SMO?

VRIJEME

STANJE NA CESTAMA

AUTO U ŽIVOTU HRVATSKIH VOZAČA (1970.-2000.) (20)

slika1-20Kočiona tekućina – prezahtjevna za male, kućne, proizvođače u Hrvatskoj

Kad god bi se na tržištu pojavio nedostatak nekih materijala, ili bi se ukazala prilika, dosjetljivi građani počeli bi proizvoditi zamjenske dijelove ili bi se pokrenuo nelegalni uvoz. Kad je riječ o kočionoj tekućini, to se nije desilo. Razlozi su možda bili u prezahtjevnosti recepta za proizvodnju, ali i opasnosti koja se krije iza loše kvalitete. Ova tekućina ima izuzetnu važnost za sigurnost prometa iz nekoliko razloga. Ona ne smije biti podložna smrzavanju, mora bez posljedica prihvatiti vrlo visoke temperature koje se razvijaju kod kočenja, mora podmazivati i ne smije nagrizati gumu i metalne dijelove. Podložna je prihvaćanju kapljica vode iz okoline, a ne smije se miješati s vodom, uljem, benzinom i sl. To je ustvari sintetski proizvod na bazi glikoletera i poliglikola s dodatkom odgovarajućih aditiva.

Proizvođači automobila preporučali su da se svake druge godine obavi kompletna zamjena kočione tekućine. Redovite kontrole na prisutnost vlage u tekućini, zbog čega se stvaraju mjehurići i onemogućava efikasno kočenje, jedan su od bitnih razloga za takvim kontrolama. Međutim, praksa je pokazala da kad u kočionoj tekućini nema vlage ona traje i četverostruko dulje od preporuka proizvođača. Tajna dugovječnosti tekućine možda je i u njenoj kvalitetnijoj proizvodnji.

Za kontrolu higoskopnosti postoje posebni uređaji, a kontrola je brza i efikasna. U prošlosti su na zamjeni kompletne tekućine iz kočionog sustava radile dvije osobe, ali otkad su se počeli proizvoditi uređaji koji priključkom na glavni kočioni cilindar iz sustava istiskuju staru tekućinu, posao obavlja jedna osoba.

Još 1986. godine propisima je određeno kakva mora biti kočiona tekućina i koje se tekućine mogu kod dolijevanja miješati. Prije 1970. godine u Hrvatskoj je počela proizvodnja kočione tekućine pod oznakom UKA 2, a proizvođač je bio Enol, iz kojega nastaje INA, a UKA 4 proizvodi se osamdesetih godina. S proizvodima INE mogli su se miješati kod dopunjavanja sistema i svi drugi proizvodi te namjene kao što su AT-2, U-2, UHK-2, K-2, Pentosinsuper fluid, Donax B, Brake fluid, Brake Castrol fluid i Super HD brake fluid. Neke od ovih tekućina proizvodile su svjetski poznate firme.

Rok trajanja kočione tekućine u zatvorenoj ambalaži nije ograničen, ali čim se ulije u kočioni sustav, počinje njen rok trajanja.

slika2-20slika3-20KOČNICE I AMORTIZERI knjiga

 

 

 

 

Na slikama:

  1. Moguću prisutnost vlage u kočionoj tekućini trebalo bi kontrolirati svake godine
  2. Ambalaža iz osamdesetih godina u kojoj su se prodavale kočione tekućine INE
  3. Pomoću uređaja, neupotrebljiva kočiona tekućina u servisima se istiskuje iz cijelog

kočionog sustava, u kojemu ne smije biti zračnih jastuka

  1. Knjiga o kočnicama u izdanju AMD “Maksimir”