Zagreb, Ružmarinka 17 - Tel.: 01 / 23 04 029 - Fax: 01 / 23 18 442 - e-mail: amk.maksimir@zg.t-com.hr

ČLANSTVO

Autoklub Maksimir
Ružmarinka 17, 10000 Zagreb
Tel. 01/ 23 18 442, 23 04 029,
23 69 951, 099 8139 018
E-mail: ak.maksimir@email.ht.hr

Radno vrijeme

Pon.-pet. 8.00 - 16.00 sati

 

ČLANSKA AUTORADIONICA

Barutanski jarak 83
Narudžbe za radionu 8.00 - 16.00 sati na tel: 23 18 442, 23 04 029, 099 81 39 018
E-mail: ak.maksimir@email.ht.hr

Radno vrijeme radione :

Pon. - pet. 9.00 - 17.00 sati

 

GDJE SMO?

VRIJEME

STANJE NA CESTAMA

AUTO U ŽIVOTU HRVATSKIH VOZAČA (1970.-2000.) (4)

slika 1

Zagrebačke autoservisne perjanice

Tko još ne pamti Automehanika-servise, tvrtku koja je niknula u samom središtu grada, suprotno svim načelima o smještaju takvih objekata izvan grada. Automehanika je na istom mjestu od 1947. godine, a 1977. s 325 zaposlenih prava je perjanica u svojem poslovanju. U bivšu Ulicu socijalističke revolucije, pa zatim u Zvonimirovu dolazile su na popravke automobila mnoge generacije i na prvom koraku upoznale kolaudatora Slavka Turka. Poznat je bio po mirnoći, temeljitosti i podjeli “stožaca” koji su se prije servisiranja stavljali na krovove uglavnom Zastavinih vozila uz poruku vlasnicima: “Po auto dođite za 2-3 dana”, ili “Nema rezervnih dijelova, čekanje planiramo idućih 15-20 dana”. Automehanika je bila poznata po kvaliteti rada, dok joj predugi rokovi nisu počeli odvlačiti “mušterije” u Krško, Novo Mesto ili Breganu.

Drugi servis, Autodubrava se pročula po novitetima. Imala je također dobar poslovodni kadar, pa je među prvima u Hrvatskoj instalirala u svojim prostorijama najnovije uređaje za ispitivanje i dijagnosticiranje kvarova automobila. Bavila se i nadogradnjama i preinakama automobila i činilo se da može napraviti baš sve od kvalitetnih limenih ploča.

Među dugovječne autoservise spada i Autoremetinec na Remetinečkoj cesti sa zavidnom reputacijom.

Zagreb je oduvijek bio i ostao do danas najrazvijeniji autoservisni centar Hrvatske. Od ukupno 1690 autoservisnih radionica, koliko ih je bilo u Hrvatskoj 1989. godine, u Zagrebu ih je radilo 672, Rijeci 85, Splitu 52, Puli 45 i Osijeku 41. Do 1991. g. svi autoservisi imali su punu zaposlenost, a onda se dogodio – lom. U većini od 13 velikih zagrebačkih autoservisa i u 200 malih radionica ponestalo je posla. Radilo se s pola kapaciteta. Razlog? Uvoznici automobila otvarali su ovlaštene servise najčešće u zemljama gdje im je sjedište uvozne firme. To je bilo pogubno za Hrvatsku. Od 24 uvoznika u bivšu državu samo dva su bila iz Hrvatske, 12 iz Slovenije, 9 iz Srbije i jedan ih BiH.

Koliko god Zastavin program automobila bio tih godina u većini, od njihovih popravaka nije se više moglo živjeti. Zato veliki autoserviseri mijenjaju i prilagođavaju svoje programe novonastaloj situaciji. Otvaraju se prodajni saloni novih automobila i drugi sadržaji. Mnoge manje radionice prestale su radom, a jeftiniji zamjenski dijelovi skraćivali vrijeme za popravak automobila.

sl.2sl.3

 

 

 

 

 

Na slikama:

  1. Zbog novih tržišnih uvjeta u prostorijama Automehanike u Zvonimirovoj ulici ostala je samo Stanica za tehnički pregled, a servis je u pokrajnjoj ulici
  2. Kapaciteti autolimarije sve su manje zaposleni u svim servisima, jer se više ne isplati dugotrajno ravnanje, izvlačenje limova, kad su doknadni autolimarski dijelovi jeftiniji
  3. Autoservisi koji imaju Stanicu za tehnički pregled, prodavaonicu autodijelova i prodajni salon automobila za sada nisu ugroženi