Zagreb, Ružmarinka 17 - Tel.: 01 / 23 04 029 - Fax: 01 / 23 18 442 - e-mail: amk.maksimir@zg.t-com.hr

ČLANSTVO

Autoklub Maksimir
Ružmarinka 17, 10000 Zagreb
Tel. 01/ 23 18 442, 23 04 029,
23 69 951, 099 8139 018
E-mail: ak.maksimir@email.ht.hr

Radno vrijeme

Pon.-pet. 8.00 - 16.00 sati

 

ČLANSKA AUTORADIONICA

Barutanski jarak 83
Narudžbe za radionu 8.00 - 16.00 sati na tel: 23 18 442, 23 04 029, 099 81 39 018
E-mail: ak.maksimir@email.ht.hr

Radno vrijeme radione :

Pon. - pet. 9.00 - 17.00 sati

 

GDJE SMO?

VRIJEME

STANJE NA CESTAMA

AUTO U ŽIVOTU HRVATSKIH VOZAČA (1970.-2000.) (18)

 

sl1-18Zbog guma i felge postale tražene na tržištu

Kada bi noću navalili na neki automobil, kradljivci bi odnijeli cijeli kotač – i gume i felge. Osim te raširene pošasti, felge (naplatci) stradale su zbog previsokih nogostupa i parkiranja na njima, udaraca u rubne kamene i u previsoke kamene ograde koje su podizane kao zaštita stabala u drvoredima.

Kupnja felgi, kao nadomjestak za ukradene, obavljala se u većini slučajeva s dobrim ishodom u “furdama”, prodavaonicama rabljenih dijelova, koje su često bile bolje opskrbljene od drugih. Najpoznatije su bile “Bosna express” u Dubravi, Samoborskoj 170 i Mraclinu. Tih godina u Zagrebu ih je bilo dvadesetak.

Felge, oštećene na rubnim dijelovima, počeli su popravljati vulkanizeri, ali i bravari. Obavljao je to vulkanizer De Martini Drago u Bukovačkoj 10 kao i drugi vulkanizeri i to udaranjem po deformiranom mjestu. U specijaliziranoj radionici za varenja “Jelenić”, J. Dugandžića 52 to se obavljalo strojevima na čeličnim felgama. Kasnije je i ta radionica počela s popravcima felgi od aluminija. Kad bi s aluminijske felge otpao komadić metala, na tržište su stigla posebna ljepila za ponovno sastavljanje.

Obnova čeličnih felgi, lako podložnih hrđanju, obavljala se pjeskarenjem u radionicama. To je uspješno obavljao autolimar Drago Desančić, kao i stručnjak za plastiku Antun Brajdić u ulici Vrbik.

Krizu zbog nedostatka felgi osjećala su i poduzeća koja su se bavila kamionskim prijevozom. Kompletno obnavljanje takvih felgi obavljao je Zlatko Markelj na Črnomercu 50. Imao je pravu liniju za sve faze rada. Felge, koje su se prenosile s nekog drugog kamiona izvan uporabe, a nisu po broju učvrsnih rupa na njima odgovarale, zapunjavao je varenjem i bušenjem na drugom mjestu i felge prilagođavao novim tehničkim uvjetima. Po tome je Zagreb bio poznat, jer je opsluživao transportne organizacije diljem cijele bivše države.

sl2-18sl3-18sl4-18

 

 

 

 

Na slikama:

  1. Ravnanje felgi na vrlo problematičan način – udaranjem čekićem
  2. Zaštita felgi od hrđanja ili skidanje hrđe pjeskarenjem
  3. Oštećenja na aluminijskim felgama sanirala su se specijalnim varenjem ili lijepljenjem otpalih manjih dijelova
  4. Popravkom felgi teških kamiona uštedjelo se mnogo novca gospodarstvu