Zagreb, Ružmarinka 17 - Tel.: 01 / 23 04 029 - Fax: 01 / 23 18 442 - e-mail: amk.maksimir@zg.t-com.hr

ČLANSTVO

Autoklub Maksimir
Ružmarinka 17, 10000 Zagreb
Tel. 01/ 23 18 442, 23 04 029,
23 69 951, 099 8139 018
E-mail: ak.maksimir@email.ht.hr

Radno vrijeme

Pon.-pet. 8.00 - 16.00 sati

 

ČLANSKA AUTORADIONICA

Barutanski jarak 83
Narudžbe za radionu 8.00 - 16.00 sati na tel: 23 18 442, 23 04 029, 099 81 39 018
E-mail: ak.maksimir@email.ht.hr

Radno vrijeme radione :

Pon. - pet. 9.00 - 17.00 sati

 

GDJE SMO?

VRIJEME

STANJE NA CESTAMA

AUTO U ŽIVOTU HRVATSKIH VOZAČA (1970.-2000.) (15)

slika1-15Samo su mudri mogli i zimi sačuvati mobilnost

Gotovo je nemoguće uspoređivati “prometne” sedamdesete s kasnijim godinama, jer su u tim razdobljima prometnice različito čišćene, sedamdesetih nije bilo toliko autobusnih i željezničkih mogućnosti prijevoza, a veliki nanosi snijega nekima su gotovo potpuno onemogučili odlazak na posao i s posla. Mnoge prigradske linije uvedene su kasnije. Tko je želio stići na posao u grad, na fakultet, u školu ili djecu odvesti do vrtića zaista je morao izvesti dosta kombinacija, biti mudar i tako se ponašati u otežanom prometu.

Zimskih guma nije uvijek bilo koliko se tražilo, pa su ih zamjenjivali lanci na kotačima. Uvozili su se iz Italije, Austrije, Njemačke. U Zagrebu je radila tvornica Lanac dosta kvalitetne proizvode, a godinama je dopunjavala svoj proizvodni program.

U utrci s niskim temperaturama, visokim snijegom i složenim postupcima u postavljanju lanaca, vozači su pribjegavali primjeni i drugih pomagala. Sami su izrađivali ili kupovali razne obruče, koji su se samo nataknuli na kotače, dok se ne svlada sniježna prepreka. Oni nisu bili namijenjeni dužoj vožnji, a isto je bilo i s lancima, koji su se skidali na cestama bez snijega.

Jedno od najkvalitetnijih pomagala, koje je služilo za izvlačenje, ali vožnju po snijegu ili blatnjavim cestama, bili su tzv. “snježni krakovi”, uvezeni iz Švicarske. Njihova je slaba točka bila visoka cijena, pa su si ih mogli priuštiti samo „bolje stojeći“ vozači.

U postavljanju lanaca na snijegu i razmjeni iskustva pomagali su si sami vozači. AMD Maksimir u tim je vježbama i natjecanjima prednjačio, jer je na njegovim priredbama uvijek sudjelovao veliki broj vozača s iskustvom, koji su svoja znanja prenosili na početnike.

Svi lanci stavljeni tih godina na tržište bili su iz željeznih jedinica, površinski različito obrađivani, što je konačno određivalo njihovu cijenu, ali i rok trajanja. Kasnije su se pojavili tzv. plastični plaštovi ili navlake poput čarape, koje su se brzo navlačile na kotače. Neki od tih kvalitetnijih proizvoda i danas egzistiraju.

Zbog sve manje snijega i zimska oprema nije više toliko tražena. Veliki broj vozača, posebno u gradovima, “prezimiti” će s cjelogodišnjim gumama ili će auto ostaviti u garaži da miruje dok ne prođe prava zima.

slika2-15slika3-15slika4-15

 

 

 

Na slikama:

  1. Lanaca raznih proizvođača, raznih konstrukcija, raznih kvaliteta i različitih cijena moglo se uvijek naći na hrvatskom tržištu
  2. Vozači s iskustvom u vožnji s lancima podučavaju neiskusnije
  3. Švicarski “snježni krakovi” i praktični komplet Tvornice Lanac iz Zagreba
  4. Brzi odleđivač vjetrobranskog stakla s priključkom na akumulator – dobar pomagač u jutarnjoj zimskoj žurbi oko osposobljavanja automobila za zimsku vožnju