Zagreb, Ružmarinka 17 - Tel.: 01 / 23 04 029 - Fax: 01 / 23 18 442 - e-mail: amk.maksimir@zg.t-com.hr

ČLANSTVO

Autoklub Maksimir
Ružmarinka 17, 10000 Zagreb
Tel. 01/ 23 18 442, 23 04 029,
23 69 951, 099 8139 018
E-mail: ak.maksimir@email.ht.hr

Radno vrijeme

Pon.-pet. 8.00 - 16.00 sati

 

ČLANSKA AUTORADIONICA

Barutanski jarak 83
Narudžbe za radionu 8.00 - 16.00 sati na tel: 23 18 442, 23 04 029, 099 81 39 018
E-mail: ak.maksimir@email.ht.hr

Radno vrijeme radione :

Pon. - pet. 9.00 - 17.00 sati

 

GDJE SMO?

VRIJEME

STANJE NA CESTAMA

AUTO U ŽIVOTU HRVATSKIH VOZAČA (1970.-2000.) (12)

slika 1-12 (2)Kovači pomagali automobilima
Razrovane ceste, pune rupa, neuređivani putovi izvan naseljenih mjesta i gradova, građevinska era, u kojoj se materijal prevozio osobnim automobilima – sve je to uništavalo podvozja automobila. Stradali su amortizeri, lisnate i spiralne opruge.
Jedina specijalizirana radionica za popravak amortizera i hidraulike u Hrvatskoj bila je u Zagrebu, u Hondlovoj 12. Na popravke su dolazili automobili iz svih krajeva, a tu svoju prednost – da je jedina u Hrvatskoj – radionica je zadržala sve do kraja osamdesetih, kad su otvorene dvije nove radionice, ali su radile vrlo kratko vrijeme.
Kad je trebalo obnoviti, popraviti ili čak napraviti novu spiralnu oprugu, vozači su bili bolje sreće. U Zagrebu je osamdesetih godina bilo najmanje 8 takvih radionica, a jedna od njih već je ličila na manju tvornicu. Veliki kapaciteti i različiti asortiman mogli su zadovoljiti potrebe ne samo automobila, već i tvorničkih pogona, pa i različitih strojeva.
Lisnate opruge istezale su se pod velikim opterećenjima automobila, pa više nisu funkcionirale kako treba. Dovođenje u prvobitno stanje obavljale su specijalizirane radionice, kojih je u Zagrebu bilo dovoljno. Međutim, za neke automobile, trebalo je potražiti pomoć kovača, istih onih ljudi koji su prije radili okov za zaprežna kola ili potkivali konje. Oni su bili locirani uvijek nešto izvan središta grada. Često su na velikim nakovnjima teškim čekićima udarali po oprugama, te ih dovodili u prvobitno stanje. Poznate su takve radionice bile u Koturaškoj i na Čulinečkoj cesti. Kovači su znali ponekad, u svojoj transformaciji, izraditi i neki puknuti dio automobila ili ga zavariti.

slika 2-12 (1)slika 3-12 slika 4-12

 

 

 

 

 

 

 

 

Na slikama:
1.    Desetljećima je Radionica za popravak amortizera Prihić bila na usluzi vozačima iz cijele Hrvatske, a koristili su je i susjedi . Popravci su postali neisplativi kad su novi amortizeri postali jeftiniji od popravaka starih
2.    Kovači Ugljarević iz Čulinečke ceste bili su pravi majstori za popravak lisnatih opruga, ma koliko one bile velike
3.    Dovođenje lisnate opruge u radionici Krizmanić u Heinzelovoj ulici obavljalo se pomoću stroja
4.    Prilikom skidanja spiralnih opruga u autoservisima znalo je doći do ozljeđivanja automehiničara, pa su se oni za „obuzdavanje“ opruga služili različitim pomagalima, koja su im garantirala neku sigurnost